Magnes_szelkerekkel

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Fri Nov 5 09:38:34 CET 2004


Király Gyula wrote:

>Üdv!
>
>  
>
>>eddig hogy szamoltal ? erdekelne a levezetese - a szelkerek egy
>>forditott hajtomu - az okolszabaly szerint 1loero kb 2 kg toloero .
>>    
>>
>
>Az a helyzet, hogy kb. 10 éve agyaltam sokat az ügyön,még
>szárnyprofil-tervezö proramom is van valahol, ha hét végén lesz
>idöm, összeütök valami összefoglalót.
>Mindenesetre meglepö dolgok jönnek ki, ha az ember rendesen
>számol.Elég, ha arra gondolsz, a helikoptereket hajtómühiba
>esetére autogiro-> szabadon pöröghet a rotor- módba lehet tenni,
>és ha elég magasról tud esni, a rotor _hátrafeszitö _ erején
>"lógva" biztonságosan érhet földet, pedig azok a lapátok másra
> vannak optimalizálva.
>  
>
nekem veletlenul van autogiro-m (bar torott epp) es ott nem tudod 
konnyen meglatni hova is vesz az energia , tehat nehez vele szamolni . 
egyebkent a gep sulya valami ket mazsa a felso rotoratmero valamivel 8 
meter alatt , merulesi sebessege ha jol remlik valahol ket meter korul 
van -> e=mg*h 2000*2 = 4000 joule/sec , hajtomubol ennyit kell potolni - 
de innen harmadloerok jonnek ki energiaszuksegletre - nem atutoen pontos 
, pl azert mert a rotor 480km/h koruli sebesseggel kaszal - tehat a 
legellenallasa erosen a negyzetes tartomanyba esik mar , mig alacsony 
temponal a tankonyv szerint inkabb linearis - nehez jol vegigszamolni.
viszont sarkannyal sokat repultem , es egy otven loero koruli motor 
120-130 kilo toloerot ad - tehat inverzben is kb igaz kell legyen nagy 
kozelitessel
egyebkent ha tisztan fizikai megkozelitest alkalmazol , ero*elmozdulas 
akkor 20000 newton * 10m/s= 20kilowatt . ebred - az atalakitas stb , 
toronyveszteseg utan legalabb 10kilowatt marad - mihez kell ekkora 
teljesitmeny ? hogy veszel ki ennyit 10m/sec-nel ?
bye
dexter




More information about the Elektro mailing list