elektromos auto
hwsw famulus
hwsw at famulus.hu
Mon May 31 15:37:47 CEST 2004
>A 4 kerékhez 4 motornál egyetlen probléma van, megnől a rugózatlan tömege az
>autónak, ezzel romlik az úttartása, bár ha talál valaki kis tömegű motot,
>akkor tényleg ez lenne a legjobb megoldás, és még az autó össztömege is
>csökkene.
Feltengelyt meg lehet tartani...
Masik vege az alvazon csapagyazva, motor oda hajt a sebvalto helyett
hmm..en meg tartanek egy diffit is, aztan abba hajtanek bele, egy motorral.
igy maradhatna a kormany rudazat, felfuggesztesek is. azaz
motor+kuplung+valto+diffi+feltengelyek+kormanymu+felfuggesztes helyett
villanymoci+diffi+feltengelyek+kormanymu+felfuggesztes es
egyenes futasi, mechanika mertezesei gondok nem/alig lesznek
Heyl is tamad boven a ket nagy vasbokor(motor+valto) helyett es
a suly is csokken rendesen....
>Attila
----- Original Message -----
From: "pyxys1" <pyxys1 at westel900.net>
To: "Vomberg István" <elektro at tesla.hu>
Sent: Monday, May 31, 2004 1:40 PM
Subject: Re: elektromos auto
Szia,
2004. május 31., 12:21:18, írtad:
VI> 2004-05-31, h keltezéssel 13:29-kor Kovy ezt írta:
>> A 4 kerék/4 motor elv szerintem a legjobb konstrukció. Az erőelosztás
>> feleslegessé válik, a hajtás tisztán a vezérléstől függ, a mechanikus
>> közbenső elemek hibáinak és problémáinak kimaradásával.
VI> Ja... Egy Runtime Error és csokorba szeded a villanypóznákat.
VI> Nem véletlenül hidraulikusak a fékek a mai napig. Pedig az "csak" 4
VI> léptetőmotor lenne.
VI> I.
na a hidraulika sem tuti ám. egy kis mehanikus sérülés a
munkahengeren, aztán fékfolyadék szia. vagy egy cső eldurran...
szerintem a tervezésnél olyan technológiát kell alkalmazni, mint a
liftek vészféke. ha gáz van, akkor autó vészvillogó bekapcs, és minden
áram el a motoroktól, szépen kigurul. eccerűbb megoldásnál,
áramtalanító kapcs. nagy piros gomb. (rallye autók pl.)
(aztán lehet anyázni, meg rugdosni)
--
Üdvözlettel,
pyxys1
web: www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu
More information about the Elektro
mailing list