3D kerdes

Uir Man uir at dpg.hu
Tue Mar 23 20:10:41 CET 2004


Hali!

> Ez jo, csak nagyon lassu, nem?
> 
> Na ez viszont jonak tunik. Gyors is, es ugy sejtem mukodik is, majd
> lecsekkeljuk. Koszi!
Alapvetoen a 3D grafika azert idoigenyes feladat mert ki kell szamolni ,hogy mi latszik es mi nem. Enelkul sokkal gyorsabb lenne minden, csak hasznalhatlanna valna :)

Mind a ket modszer mellet szol valami. Az egyik pontos, a masikkal viszont konyen lehetne megvaloszitani optikai lencseket. Terben ugy nezne ki a dolog hogy egy pontbol kiindul 640*480 db vonal, ami metsz valahol egy poligont. A vonalak egymashoz kepesti helyzete adja a lencse effektet. Lehet szorni, akkor nagy latoszogu lecsed lenne, vagy szukiteni, akkor inkabb tavcsohoz hasonlit. 

Osszesegeben megicsak az vonalas dolog mellet voksolnek. Ha abbol indulun ki hogy a feny ebben a helyzetben korpuszkularis, akkor csak azt kell vizsgalni, hogy honnan erkezik feny. Jelen esetben megforditjuk a dolgot es elohozzuk a regi gorog szemleletet. Mely szerint a szem kibocsajt egy reszecsket ami visszaveredbe a szembe kepezi a kepet. :) (arra nem jottek ra, hogy egymas latasat ez zavarna...)

Amire ugyelni kellene, hogy legyen hatter, vagy default szin!
-- 
UIR


More information about the Elektro mailing list