Szogelfordulas
Moczik Gabor
progzmaster at freemail.hu
Wed Mar 17 18:04:10 CET 2004
Trebitsch wrote:
>>es ott frankon van valami fesz amivel szamolgatnak, es amivel aranyos a
>>folytoszelep szoglefordulasa.
>
> Fo_j_to szelep. Bocsi, de ez nagyon falydalmas... :)
OK, most mar legalabb tudom! :-)
> Leptetomotorral is majdnem teljesen le kell zarni. Az "automata szivato"
> injektoros autoban csak annyi, hogy ad egy kis segedlevegot a motornak a
> gazpedal allasatol fuggetlenul. Ezt vagy megkerulo jaratban mozgatott kuppal
Melyikben mi. Pl. lattam olyat, hogy a gazkar a fojtoszelepet huzgalja egy
rugos biszbasszal, es van egy servomotor ami hidegben lefogja kicsit a
fojtoszelepet, igy a gaz taposasakor sem nyit ki nagyon, csak a nyomo rugo
nyomodik ossze. Biztos el tudod kepzelni hogy is van...
> (olaszok, ford stb. pwm-vezerelt vasmagos tekerccsel, hott egyszeru) vagy a
> fojtoszelepnel az alapjarati utkozocsavar leptetomotoros allitasaval oldjak
> meg.
Es a fojtoszelep fix helyzetben tartasaval nem lehet jatszani?
Mondjuk a zaras kozeli tartomanyban ugyis nagyobb felbontassal kell allitani
szerintem, mint fuggoleges helyzet kornyeken.
>>Nem igazan hiszem, hogy megfelelo vezerlessel/mechanikaval ne lehetne eleg
>>gyorsan elforgatni...
>
> Lehet hogy lehet, de eddig meg senkinek se sikerult... :)
Naaaa. Azert ezt nem hiszem el. Milyen elmeleti indokot tudsz mondani?
> De nem am. A bowdennek tovabbi elonye a veszuzem lehetosege - valahogy
> eldocogsz akkor is, ha egy csomo minden elromlott. A leptetomotoros
> gazpedalnal meg nem. Ha barmi miatt nem lep, akkor bizony ott ragadsz
> valahol.
Mint ahogy ha eldugul a karburator akkor sem, meg ha leszakad a gyujtotrafo
kabele, meg viz megy a gyujtas-elosztoba, meg mono-point injection eseten
meghal az egy szem injektor...
Minel tobb es komplikaltabb alkatresz van egy berendezesben, annal nagyobb a
meghibasodasi valoszinuseg. Ez van.
De en vagyok olyan rafinalt, hogy ha most van nalam tartalek karburator, ac,
gyujtaseloszto, gyertya, gyujtas jelado, gyujtotrafo (komoly!) :-), akkor
majd lesz nalam tartalek leptetomotor meg tartalek ECU meg miegymas...
> A mechanikat meg egy alapvetoen mechanikus szerkezetben nemigen tudod
> elkerulni, nem erdemes odzkodni tole.
Nem ezert akarom elkerulni a bowdent. Szerintem nagyobb szabadsagom van ha
az elektronika vezerel.
--
((( Móczik Gábor )))--((( hu <- DOT <- freemail <- AT <- progzmaster )))
((( Debian unstable )))-((( Kernel 2.4.20 )))-((( Celeron466 / 128Mb )))
((( --> Vigyázat! Ön súlyos közlekedési balesetet szenvedett. <-- )))
((( --> Kívánja, hogy a légzsák felfúvódjon? <-- )))
More information about the Elektro
mailing list