Szogelfordulas

Moczik Gabor progzmaster at freemail.hu
Wed Mar 17 18:04:10 CET 2004


Trebitsch wrote:
>>es ott frankon van valami fesz amivel szamolgatnak, es amivel aranyos a
>>folytoszelep szoglefordulasa.
> 
> Fo_j_to szelep. Bocsi, de ez nagyon falydalmas... :)

OK, most mar legalabb tudom! :-)

> Leptetomotorral is majdnem teljesen le kell zarni. Az "automata szivato"
> injektoros autoban csak annyi, hogy ad egy kis segedlevegot a motornak a
> gazpedal allasatol fuggetlenul. Ezt vagy megkerulo jaratban mozgatott kuppal

Melyikben mi. Pl. lattam olyat, hogy a gazkar a fojtoszelepet huzgalja egy 
rugos biszbasszal, es van egy servomotor ami hidegben lefogja kicsit a 
fojtoszelepet, igy a gaz taposasakor sem nyit ki nagyon, csak a nyomo rugo 
nyomodik ossze. Biztos el tudod kepzelni hogy is van...

> (olaszok, ford stb. pwm-vezerelt vasmagos tekerccsel, hott egyszeru) vagy a
> fojtoszelepnel az alapjarati utkozocsavar leptetomotoros allitasaval oldjak
> meg.

Es a fojtoszelep fix helyzetben tartasaval nem lehet jatszani?
Mondjuk a zaras kozeli tartomanyban ugyis nagyobb felbontassal kell allitani 
szerintem, mint fuggoleges helyzet kornyeken.

>>Nem igazan hiszem, hogy megfelelo vezerlessel/mechanikaval ne lehetne eleg
>>gyorsan elforgatni...
> 
> Lehet hogy lehet, de eddig meg senkinek se sikerult... :)

Naaaa. Azert ezt nem hiszem el. Milyen elmeleti indokot tudsz mondani?

> De nem am. A bowdennek tovabbi elonye a veszuzem lehetosege - valahogy
> eldocogsz akkor is, ha egy csomo minden elromlott. A leptetomotoros
> gazpedalnal meg nem. Ha barmi miatt nem lep, akkor bizony ott ragadsz
> valahol.

Mint ahogy ha eldugul a karburator akkor sem, meg ha leszakad a gyujtotrafo 
kabele, meg viz megy a gyujtas-elosztoba, meg mono-point injection eseten 
meghal az egy szem injektor...

Minel tobb es komplikaltabb alkatresz van egy berendezesben, annal nagyobb a 
meghibasodasi valoszinuseg. Ez van.

De en vagyok olyan rafinalt, hogy ha most van nalam tartalek karburator, ac, 
gyujtaseloszto, gyertya, gyujtas jelado, gyujtotrafo (komoly!) :-), akkor 
majd lesz nalam tartalek leptetomotor meg tartalek ECU meg miegymas...

> A mechanikat meg egy alapvetoen mechanikus szerkezetben nemigen tudod
> elkerulni, nem erdemes odzkodni tole.

Nem ezert akarom elkerulni a bowdent. Szerintem nagyobb szabadsagom van ha 
az elektronika vezerel.

-- 
((( Móczik Gábor )))--((( hu <- DOT <- freemail <- AT <- progzmaster )))
((( Debian unstable )))-((( Kernel 2.4.20 )))-((( Celeron466 / 128Mb )))
((( -->  Vigyázat! Ön súlyos közlekedési balesetet szenvedett.   <-- )))
((( -->          Kívánja, hogy a légzsák felfúvódjon?            <-- )))



More information about the Elektro mailing list