Kozcelu erdeklodes...
VF
vf at elte.hu
Sun Jun 13 14:08:37 CEST 2004
Thus spake pyxys1 <pyxys1 at westel900.net>:
> jó lenne, ha levennéd a nagymellényt, és megemlítenél egy dunai szakaszt,
> egy élesebb, csúszósabb(de jó lesz csak egy sima) kanyar is. a gyenge korlátos
> szembesáv elzárást, illetve a gyenge korlátos vasúti sínre esési
> lehetõséget szintén. mert ugye ezek a hülyeségek, amiket kivágsz.
> mivel mindennap többször is elmegyek ezen a szakaszon oda-vissza,
> ezért nehezen tudom elképzelni, hogy nem vettem észre a fenti
> dolgokat. persze, lehet, hiszen mint tudjuk, vénember vagyok.
Peldakat irtam. Ha az autoban ulve, bekaperspektivabol meg tudod itelni,
hogy mit miert talaltak ki, akkor zseni vagy.
Mellesleg neked meg ilyesmi sem kell, eleg ha egy darazs berepul az
ablakon, es rogton nekimesz az elotted menonek... Emlexel? Melletted
ultem. Ha egy ember lett volna elotted, atmesz rajta.
Bizonyara nagyon profi vezeto vagy, de nem vagyok meggyozodve rola,
hogy eleg komolyan veszed a felelosseged...
>> Ez nem rugalmassag kerdese. A nagyobb motor erosebben fekez motorfek
>> uzemben, ezert ha nem jol adagolod a gazt, erosebben rangat.
>
> most kb olyat írsz, mintha szeretnéd elhitettni, hogy a Föld lapos.
A kovetkezo dolgok tevesztenek meg:
-az elektronikus szabalyozas
-a kis kocsinak mas a valto-attetele, egyesben jobban porgeti a motort
-a nagyobb tomeg miatt lehet hogy nem erzed annyira a fek hatasat
-a nagyobb tehetetlensegi nyomatek miatt lassabban valtozik a fordulatszam
>> En ugy tanultam, hogy 1-es fokozatban egyaltalan nem szabad hasznalni
>> a motorfeket, mert tul eros, es 2-esben sem nagyon.
>> Ez nem azt jelenti, hogy nem szabad elvenni a gazt soha.
>> Csak azt, hogy ha jol felporgeted a motort, majd hirtelen leugrasz a
>> gazrol, munkat adsz a biztonsagi ovnek...
>> Kis motornal talan nem annyira, nagyobb sebesseg-fokozatban gyengebb
>> a hatasa, illetve szinte nincs is.
>
> na, én nem vágom ki a sok sületlenséget, mert ezt mutogatni kellene.
> ime, a mai magyar autosoktatás eredménye....
Esetleg valami erdemi hozzafuznivalod is van?
> amikor szakkifejezésekrõl van szó, akkor nem érzésre gondolunk, hanem
> a szó valódi értelmére. (lásd rugalmas motor, extraprofit.)
Igy van. A rugalmas motor azt jelenti, hogy ha leejted, visszapattan.
Az extra pedig azt jelenti, hogy rendkivuli.
Nem azt hogy varatlan.
> "...A szabadonfutót pedig mindig muködtetném ( már ha lenne ),
> a motorféket sose értettem, mire való..., na jó, jégen, de ott
> más szabályok vannak."
>
> ha nem emlékszel, akkor sajna kavinton.
1. Ezt nem en irtam
2. Nem irja hogy felesleges
> azt meg nem mondtam, hogy te írtad. így aztán "az árnyékra vetõdés" és
> csak a nagyképûségedet világítja meg.
:))
> erre való a kuplung pedál. azzal kapcsolod ki a motorféket. ezt nem
> mondták?
Persze. De ennek hasznalatat _szokni_ kell. Elsore nem olyan egyszeru.
Ha nem lenne ilyen eros a motorfek, egyszerubb lenne a kezeles, konnyebben
meg lehetne tanulni vezetni, illetve nehany kezdok altal elkovetett
tipikus hiba, ami akar balesethez is vezethet, elkerulheto lenne.
> remek, hogy ennyi rettenetesen sok vezetés után, máris van merszed
> ilyen vezetéstechnikai értelmezésekbe bocsájtkokni.
Igen van. Nem ertem hogy miert jo, hogy ha elveszem a labam a gazrol,
olyan hatasu, mint ha jo erosen(!) beletapostam volna a fekbe.
Es mindez csak 1-es fokozatban, kis sebessegnel.
Mi az ertelme?
Te mar mexoktad, fel sem tunik hogy nem praktikus.
Nekem nem tetszik, jobban meglennek nelkule.
A nagykepuskodes, folenyeskedes helyett talan ird meg ezt.
>> Egyebkent tanitjak hogy kell hasznalni, kanyart tilos kinyomott kuplunggal
>> venni, mert elszallhat az auto, stb... Ennek ellenere en is ritkan
>> hasznaltam, valahogy nem jott be. (Tudom, tapasztalatlansag, rossz mexokas,
>> stb... komoly, biztos hogy nagyon xarul vezetek - meg :)
>
> á, neked mindig, mindenben igazad van. erre törekedj.
Ezt nem en mondom, igy tanitjak :)
> tõled semmit nem akarok, te reagáltál (jó nagy épületes baromságokat)
> az én leveleimre, holott nem is neked szól és ráadásul olyan dolgokról
> szólnak, amiben járatlan vagy. de azért jól ki bírsz oktatni akárkit, akármirõl.
Persze, persze... Pontosan mi is a baromsag?
>> Es?? Akinek nem tetszik, nem fogja hasznalni... Nekem egyelore a
>> motorfek nem tetszik, nem hasznalom. Igy dontottem.
>
> jól teszed. a másik n*x millio ember tudja, hogy mire való, és
> használja. de mégegyszer elárulom neked, hogy amikor kinyomod a
Igen? Ugy vettem eszre, hogy a listatagok kozott sem aratott osztatlan
sikert. De tudom mindig en vagyok a hulye...
Ez egy technologiai problema, igy lehet olcson autot gyartani, ezert
igy csinaljak. Mexoktad a hasznalatat, azt hiszed hogy ennek valami
ertelme is van, pedig nincs. Nekem viszont, mivel most ismerkedek vele,
feltunik.
Ha a motorfeket szandekosan terveztek volna az autoba, akkor a magas
sebesseg-fokozatokban lenne erosebb, hogy ha pl autopalyan elalszik a
sofor, hamar megalljon az auto. Annak hogy 15km/h-nal leugorva a gazrol
megall az auto es mindenki kiesik az ablakon, _semmi ertelme_!!!
Sem biztonsagi, sem vezetestechnikai, semmi. Egy parazita jelenseg,
mint a CMOS latch-up :)
> semmi köze a 2ütemûségnek a szabadonfutóhoz.
:)) Na ezt most meg fogom keresni neked a Trabi user's manualban, ha
legkozelebb otthon jarok... Ugyanis van, a trabi nem tud motorfekezni.
> ugyanis a motorféknek van még egy nagy biztosnági jelentõsége. ha
> elmegy az üzemi fék, akkor ezzel tudod megállítani az autót. ezt
Kezifek? Vagy az is elmegy? Akkor kinyitod az autot, es lenyomod a
sarkad a betonra :)
> a vénember.
--
Valenta Ferenc <vf at elte.hu> Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
"Vetkezz csak, gyonni raersz kesobb is..."
____________________________________________________________________
Miert fizetsz az internetert? Korlatlan, ingyenes internet hozzaferes a FreeStarttol.
Probald ki most! http://www.freestart.hu
More information about the Elektro
mailing list