Kozcelu erdeklodes...
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Sun Jun 13 11:58:02 CEST 2004
>> amit írsz, abból az m3-sa bevezetõ szakaszán semmi nem áll.
V> Hat persze :)
V> [..] hulyeseg kivagva
jó lenne, ha levennéd a nagymellényt, és megemlítenél egy dunai szakaszt,
egy élesebb, csúszósabb(de jó lesz csak egy sima) kanyar is. a gyenge korlátos
szembesáv elzárást, illetve a gyenge korlátos vasúti sínre esési
lehetõséget szintén. mert ugye ezek a hülyeségek, amiket kivágsz.
mivel mindennap többször is elmegyek ezen a szakaszon oda-vissza,
ezért nehezen tudom elképzelni, hogy nem vettem észre a fenti
dolgokat. persze, lehet, hiszen mint tudjuk, vénember vagyok.
>> ismét rendesen elolvastad, amit írtam, mivel arra próbáltam célozni,
>> hogy a nagyobbak kevésbé rángatnak, mert rugalmasabb a motor...
V> Ez nem rugalmassag kerdese. A nagyobb motor erosebben fekez motorfek
V> uzemben, ezert ha nem jol adagolod a gazt, erosebben rangat.
most kb olyat írsz, mintha szeretnéd elhitettni, hogy a Föld lapos.
V> Tudjatok, mint amikor az amerikai filmekben kezdo/bena vezetot kell
V> imitalni. Nagy csikorgassal ugral az auto, mint ha folyamatosan
V> gaz-fek-gaz-feket nyomna.
tanulj csak az amerikai filmekbõl.
V> En ugy tanultam, hogy 1-es fokozatban egyaltalan nem szabad hasznalni
V> a motorfeket, mert tul eros, es 2-esben sem nagyon.
V> Ez nem azt jelenti, hogy nem szabad elvenni a gazt soha.
V> Csak azt, hogy ha jol felporgeted a motort, majd hirtelen leugrasz a
V> gazrol, munkat adsz a biztonsagi ovnek...
V> Kis motornal talan nem annyira, nagyobb sebesseg-fokozatban gyengebb
V> a hatasa, illetve szinte nincs is.
na, én nem vágom ki a sok sületlenséget, mert ezt mutogatni kellene.
ime, a mai magyar autosoktatás eredménye....
V> Valamint befolyasolja a jelenseget a motorvezerlo intelligenciaja is.
V> En egy uj VW Polon tanultam vezetni, az tok erdekes, meglehetosen
V> nehez lefullasztani, mert ha 1-esben hirtelen engedem fel a kuplungot,
V> magatol gazt ad. Persze azert neha sikerult, de mar csak a forgalomban.
V> A rutint vegigcsinaltam ugy, hogy csak az intenziv gyorsitas feladatnal
V> nyomtam gazt, azzal a kis vacak motorral alapjaraton mentem vegig a
V> palyan a tobbi feladat teljesitese kozben. A gaz elektronikus vezerlese
V> nelkul nyilvan azonnal lefulladt volna az a harmatgyenge motor.
soksok félreértés és információhiány...
V> Egy regi Poloban semmi ilyesmi nincs, az tenyleg fapad. Lehet hogy a jobb
V> autokban van olyan feature is, hogy ha egyesben leugrasz a gazpedalrol,
V> valojaban csak lassan veszi el a gazt, hogy ne fejeld meg a kormanyt, es
V> ne ugraljon az auto.
V> Talan ezt erzed ugy, hogy 'rugalmasabb' a motor.
amikor szakkifejezésekrõl van szó, akkor nem érzésre gondolunk, hanem
a szó valódi értelmére. (lásd rugalmas motor, extraprofit.)
V> Igazabol nem tudom mit jelent az hogy rugalmasabb, ugyhogy akarmi lehet.
ha nem tudod, lehet, hogy nincs is, biztos megint kitaláltam valami
hülyeséget? inkább néznél utána, utána írkálnál.
V> Ja es sem en nem allitottam hogy a motorfek nem szukseges, es ahogy latom,
V> mas sem hajlando bevallalni, nem is emlexem hogy ilyen elhangzott volna a
V> listan, ugyhogy arnyekra vetodtel :)
"...A szabadonfutót pedig mindig muködtetném ( már ha lenne ),
a motorféket sose értettem, mire való..., na jó, jégen, de ott
más szabályok vannak."
ha nem emlékszel, akkor sajna kavinton.
nem kell bevállalni, ki lehet keresni a levelek közül. én valahogy
egész jól emlékszem rá, hogy ki miért, mikor írta.
azt meg nem mondtam, hogy te írtad. így aztán "az árnyékra vetõdés" és
csak a nagyképûségedet világítja meg.
V> En csak annyit mondtam, hogy az alacsony fokozatokban kikapcsolhatova
V> kene tenni...
erre való a kuplung pedál. azzal kapcsolod ki a motorféket. ezt nem
mondták?
V> Mert valoban kellemetlen, kulonosen a kezdoknek, es nincs
V> semmi vezetestechnikai ertelme, hogy 1-2 fokozatban ilyen eros motorfek
V> legyen.
remek, hogy ennyi rettenetesen sok vezetés után, máris van merszed
ilyen vezetéstechnikai értelmezésekbe bocsájtkokni.
V> Egyebkent tanitjak hogy kell hasznalni, kanyart tilos kinyomott kuplunggal
V> venni, mert elszallhat az auto, stb... Ennek ellenere en is ritkan
V> hasznaltam, valahogy nem jott be. (Tudom, tapasztalatlansag, rossz mexokas,
V> stb... komoly, biztos hogy nagyon xarul vezetek - meg :)
á, neked mindig, mindenben igazad van. erre törekedj.
>> az lesz a nemulass, ha kezedközé kerül vmi szerencsétlen szekér.
>> majd eltiporsz mindenkit, aki nálad kicsit is gyengébb, vagy esetleg
>> nem ért még el olyan lehetettlenül magas technikai-tudományos
>> fejletséget, mint te, aki az információs társadalom infjú titánja
>> vagy. ha jól idéztelek.
V> Nem, teljesen szarul... De be vagy kattanva rendesen.
a klassz leveleidbõl, ollóztam.
V> Szerintem menj el orvoshoz, vagy ha akarsz tolem valamit akkor maganba
V> irj, vagy keress meg, vagy akarmi... (Esetleg hozd magaddal a tobbi
V> listatagot is aki nem birja a kepem :)
tõled semmit nem akarok, te reagáltál (jó nagy épületes baromságokat)
az én leveleimre, holott nem is neked szól és ráadásul olyan dolgokról
szólnak, amiben járatlan vagy. de azért jól ki bírsz oktatni akárkit, akármirõl.
V> De felesleges csinalni a feszultseget a listan.
hát ne csináld. ha valamihez hülye vagy, akkor maradj csendben.
vagy elõbb nézd meg, hogy mit ír a másik, esetleg szakíts azzal az
idióta szokásoddal, hogy nem jársz utána a dolgoknak, csak hírdeted a
felületes félinformációidat.
>> a motorfék nagyon fontos az autoban(ha megengeded, hogy ennyit
>> tudjak). nyilván klassz lenne egy kapcsolható. ismét egy döntési
>> helyzet, amit lehetne jól is és lehetne állatian szarul meghozni.
V> Es?? Akinek nem tetszik, nem fogja hasznalni... Nekem egyelore a
V> motorfek nem tetszik, nem hasznalom. Igy dontottem.
jól teszed. a másik n*x millio ember tudja, hogy mire való, és
használja. de mégegyszer elárulom neked, hogy amikor kinyomod a
kuplunkgot, akkor "kapcsolod be a szabadonfutót". úgyhogy nem kell
kitalálni, az autómataváltós autók kivételével mindegyikben ott van ez
a "feautre"
V> Ez egy hasznos feature lenne, a trabin hasznaltak is. Ugyanis a
V> ketutemu valamiert nem is szereti/nem tud motorfeket.
semmi köze a 2ütemûségnek a szabadonfutóhoz.
V> Ugy tudom, a terepjarokon ma is van.
az alighanem a difizára vagy a kapcsolható összkerékhajtásra
vonatkozik, amit most ide bekevertél. szabadonfutós váltót nem hiszem,
hogy rá mernek tenni egy személykocsiknál jóval nehezebb terepjáróra.
legalábbis nagyon nagy felelõtlenség lenne.
ugyanis a motorféknek van még egy nagy biztosnági jelentõsége. ha
elmegy az üzemi fék, akkor ezzel tudod megállítani az autót. ezt
kihagyni...legfeljebb az úgy gondolkodó mérnõk, mint te.
még elképzelni is hajmeresztõ, hogy pl. egy land rover a 47%-os lejtõn
szabadonfutóval jön le...
V> Szerintem ha 1-esben mukodne a szabadonfuto, es teljesen mexunne a
V> motorfek, abbol nem nagyon lenne senkinek baja, nem tudom milyen
V> hatranya lenne...
gondolod ezt úgy, hogy már legalább 10métert vezettél.
>> semmi, de semmi baj nincs a motorfékkel. az kell, csak tudni kell
>> használni. csak egy pl. egy hosszú szerpentinen lefelé nincs az a fékfolyadék,
>> ami ne forrna fel, aztán akkor lehetne imádkozni. hó, jég, minden
V> Es 1-esben mototfekezve szoktal lemenni a szerpentinen??
V> Ugye hogy nem. Akkor mirol beszelunk?
tetszik, hogy így tudod, hogy mikor mit csinálok és hogyan.
de elõfordul, hogy 1ben motorfékezek. a szerpentin meredekségétõl, és
a használni kívánt sebességtõl függ, hogy 3, 2, vagy akár 1 a
megválasztott seb.fok. kapcsolgatásra meg semmi szükség.
>> szállnál el, mint a sohaj. fékbetét- (amire azbesztport írtál, holott
>> már évtizedek óta nincs azbeszt benne)-csere, lehetne minden hónapban.
V> Az nagyon dicseretes. Pontosan hany evtizede?
minimum 2, de jobb gyári beszállítok már a 70-es évek közepétõl nem
gyártanak azbeszt tartalmú fék és kuplunk alkatrészeket. csak ennyivel
vagy lemaradva. de hírdesd nyugottan, az azbesztport, és ne nézz utána
ennek sem.
a vénember.
More information about the Elektro
mailing list