Turbo (volt Hideginditas)

Fuzesi Arnold arno at externet.hu
Fri Jun 11 22:46:11 CEST 2004


Ezert kell az ALS a turbos autokba.
Rallyautok mindegyikeben szinte van is.

Az *********** miatt a turbot fordulaton tartja valtas, x rpm alatt is.

*********** muhelytitok. :)

Arnol
----- Original Message ----- 
From: "pyxys1" <pyxys1 at westel900.net>
To: "Moczik Gabor" <elektro at tesla.hu>
Sent: Friday, June 11, 2004 7:24 PM
Subject: Re: Turbo (volt Hideginditas)


>
>
> Szia,
>
> 2004. június 11., 18:59:58, írtad:
>
> MG> Mi az a turbolyuk, arulja mar el valaki!
>
> az a lyuk, amíg nem tölt a turbo. nincs megfelelő fordulaton.
> pl lancia delta hf int. beleülsz. 1-be megmozdítod, majd kettő és
> nyomod, mint süket a csengőt. egy ideig akár csalódást is érzhetsz (ha
> van rá időd), majd kb 2500-3000rpm körül, elkezd menni az auto, de
> akkor akkorát, hogy na. mintha madzagon rántanák meg. váltás. ekkor
> fordulat visszaesik, hopp turbonyomás is. olyan, mintha töprengene a
> motor, aztán megint a rettenetes gyorsulás.
> ezért kell úgy váltani mint a villám, és lehetőleg 4000-5000
> környékén.
> a kompresszoros feltöltésnek az a lényege, hogy nem a kipufogógáz
> hajtja a turbinát, hanem vagy egy ékszíjon a főtengely vagy ott vmire
> ráakasztod egyékszíjjal, vagy egy villanymotor. (ez előbbit sokkal
> könnyebb megcsinálni) itt nem lesz lyuk, mert a töltőlevegőt nem a
> kipufogógáz aállítja elő, hanem folyamatosan van. tehát az így
> feltöltött motor, már alacsonyabb fordulaton is jól húz, és
> egyenletes(ebb) a nyomatékgörbe.
> "hátránya", hogy nincs meg benne az a fajta hirtelen gyorsulás, ami
> olyan élvezetessé teszi az egész dolgot.
>
>
>
> --
> Üdvözlettel,
>  pyxys1
> web:  www.eposz.co.hu
> e-mail: pyxys at vnet.hu
>
>
>
>




More information about the Elektro mailing list