Turbo (volt Hideginditas)
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Fri Jun 11 19:51:41 CEST 2004
Szia,
2004. június 11., 19:24:29, írtad:
p> Szia,
p> 2004. június 11., 18:59:58, írtad:
MG>> Mi az a turbolyuk, arulja mar el valaki!
p> az a lyuk, amíg nem tölt a turbo. nincs megfelelő fordulaton.
p> pl lancia delta hf int. beleülsz. 1-be megmozdítod, majd kettő és
p> nyomod, mint süket a csengőt. egy ideig akár csalódást is érzhetsz (ha
p> van rá időd), majd kb 2500-3000rpm körül, elkezd menni az auto, de
p> akkor akkorát, hogy na. mintha madzagon rántanák meg. váltás. ekkor
visszaolvastam, a levelem, és jól nem válaszoltam a kérdésre, csak a
jelenséget írtam körül...
szal a turbolyuk attól van, hogy amikor elveszed a lábad a gázról,
akkor lecsökken a kipufogógáz nyomása, nem hajtja a turbinát, leforog
a cucc, aztán újra gázt adsz, akkor megnő a nyomás, és elkezd
felpörögni, de amíg nem éri el a megfelelő fordulatot, addig nem
szálít elég levegőt, addig nem hogy csak úgy megy, mint egy sima
szívó, de még ráadásul még annyira sem, mert fojtásként szerepel a
turbo. aztán ahogy nő a fordulat, eegyre erősebb a töltős, és mivel a
töltő fordulatszáma nem azonosan emelkedik a fordulatszáméval
(gondolom a tehetettlenség miatt is), ezért van a hirtlelen gyorsulás.
--
Üdvözlettel,
pyxys1
web: www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu
More information about the Elektro
mailing list