Turbo (volt Hideginditas)

pyxys1 pyxys1 at westel900.net
Fri Jun 11 19:24:29 CEST 2004



Szia,

2004. június 11., 18:59:58, írtad:

MG> Mi az a turbolyuk, arulja mar el valaki!

az a lyuk, amíg nem tölt a turbo. nincs megfelelő fordulaton.
pl lancia delta hf int. beleülsz. 1-be megmozdítod, majd kettő és
nyomod, mint süket a csengőt. egy ideig akár csalódást is érzhetsz (ha
van rá időd), majd kb 2500-3000rpm körül, elkezd menni az auto, de
akkor akkorát, hogy na. mintha madzagon rántanák meg. váltás. ekkor
fordulat visszaesik, hopp turbonyomás is. olyan, mintha töprengene a
motor, aztán megint a rettenetes gyorsulás.
ezért kell úgy váltani mint a villám, és lehetőleg 4000-5000
környékén.
a kompresszoros feltöltésnek az a lényege, hogy nem a kipufogógáz
hajtja a turbinát, hanem vagy egy ékszíjon a főtengely vagy ott vmire
ráakasztod egyékszíjjal, vagy egy villanymotor. (ez előbbit sokkal
könnyebb megcsinálni) itt nem lesz lyuk, mert a töltőlevegőt nem a
kipufogógáz aállítja elő, hanem folyamatosan van. tehát az így
feltöltött motor, már alacsonyabb fordulaton is jól húz, és
egyenletes(ebb) a nyomatékgörbe.
"hátránya", hogy nincs meg benne az a fajta hirtelen gyorsulás, ami
olyan élvezetessé teszi az egész dolgot.



--
Üdvözlettel,
 pyxys1                            
web:  www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu




More information about the Elektro mailing list