Hideginditas
Tóth László
laszlo.toth at delta.hu
Fri Jun 11 13:06:26 CEST 2004
ez azért ennyire nem meleg, gyakorlati tapasztalok vannak átépítésre (
igaz hogy 3 blokk ment szét amig müködöképes lett a dolog)
ami átépítéskor fontos:
a motor kompressziója turbo esetén kissebb, tehát generál azért kell
elötte, hogy megfelelö (amivel a haverok szorakoztak, ott 11 helyett 8)
legyen a kompresszió.
erösebb dugó sem árt, pl kovácsolt, mert el tud rendesen olvadni. Ha tul
nagy a nyomás a turbo felöl, akkor jöhetnek a következö problémák:
- a nagy nyomás visszanyomja a benzint a tankba, az ac nem tud akkora
nyomást produkálni
- a nagy nyomás kinyomja a hengerfejtömitést, a motor megy a levesbe
- nem lesz tul hosszu életü a motor.
lehet átépíteni, csak ésszel és nem kevés pénzel. egy kompressor
egyszerübben kivitelezhető , nincs turbolyuk, kikapcsolhato stb.
pyxys1 wrote:
>Szia,
>
>2004. június 10., 17:28:10, írtad:
>
>MG> Hi!
>
>MG> Muszaly vagyok itt kerdezni, bar mar van autos levlista, csak senki sincs
>MG> rajta...
>
>MG> Szoval: az inkektoros autoknal a hideginditast joval tobb benzin
>MG> injektalasaval, vagy mint regen a karburatornal a fojtoszelep
>MG> visszafogasaval oldjak meg?
>
>MG> 2. ha turbochargert hogyan kell bekotni egy karbis kocsiba? Allitolag nem jo
>MG> ha a levego beszivo helyre kotom, mert ott vakuumnak kell lennie, de a turbo
>MG> nyomast fog eloallitani es nem fog mukodni. Ha meg a torokba nyomok a
>MG> turboval, akkor honnan fogja tudni a karburator, hogy mennyi benzint
>MG> keverjen hozza?
>
>
>ha egy szívómotorra akarsz tutbofeltöltőt tenni, akkor egy mentőt ne
>felejts el odarendelni. ugyanis a turbós motorok nem csak annyiban
>különböznek a szívómotoroktól, hogy van rajtuk egy csiga, hanem
>mechanikailag sokkal erősebb anyagokból vannak. egy hengerfej
>lerobbanás simán benne van a pakliban. hengerfej lehúzó csavarok
>megnyúlnak, hengerfejpakolás sittysutty, szanaszét fog fújni, és nagy kampec lesz belőle.
>jó esetben egy motorgenerállal megúszod. (viseltesebb motornál nem
>valószínű). ha esetleg nem esik szét a motor, akkor viszont a hirtelen
>megnövekedő nyomatéktól tuti, hogy csapágyas lesz rövid időn belül.
>ha a töltőlevegőt visszaszabályozod, hogy ne legyen túlnyomás, akkor
>meg kár rátenni, mert csak nő a fojtás a motoron.
>
>a szívómotorokat szivó üzemre tervezik, a feltöltött motorokat meg
>feltöltésre. ennyi.
>
>
>--
>Üdvözlettel,
> pyxys1
>web: www.eposz.co.hu
>e-mail: pyxys at vnet.hu
>
>
>
>
More information about the Elektro
mailing list