elektromos auto

Vomberg István vomberg at chemotron.hu
Thu Jun 3 09:53:45 CEST 2004


Autós könyvesboltban van rengeteg irodalom, én is onnan okosodtam.

A vákumdobot kívülről gondolom már láttad. Egy diszkosz, keresztbe
átfúrva a főfékhengerrel.

Van benne egy membrán, melynek az egyik oldala csatlakozik a vákumra egy
visszacsapó szeleppel, a másik oldala (ami feléd, a sofőr felé esik)
szintén, de a pedál lenyomása oda levegőt enged be. Ennek ugye két
következménye van.

1. Ha elmegy a vákum akkor azért egy darabig a visszacsapó szelep
megtartja a dobban, tudsz fékezni még 1-2-t. Ilyen történhet karambolnál
például.
2. Ha viszont már levegő van benne, akkor gond van, mert a levegő
ellenében kell nyomnod a féket, jóval nagyobb erő kell hozzá, mintha ott
sem lenne a membrán.

I.

2004-06-03, cs keltezéssel 08:28-kor Kathi Imre ezt írta:
> Én csak leírtam a tapasztalatomat, de komolyan érdekelne az autó ilyen jellegű "extráinak" a működése, de nincs semmi irodalmam hozzá. Ha tudsz linket hozzájuk, kérlek küldd el (akár magánban is).
> Egyébként mit kell azon érteni, hogy elmegy a vákuum? Kilyukad a "rendszer"?
> Köszi a segítséget előre is!

-- 
Vomberg István <vomberg at chemotron.hu>
Chemotron Inc.   www.chemotron.hu




More information about the Elektro mailing list