Re: Kaszni csavarodás, volt:Re: tolerancia biztositek
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Sat Jul 31 23:09:49 CEST 2004
Szia,
2004. július 31., 21:57:10, írtad:
>> HC> Egy tengelyre eppen ugy igaz minden okfejtes, mint kettore... Ha
>> HC> egy kereket megemelsz, a masik folott is meg fog mozdulni az
>> HC> egesz, legfeljebb 1 centinel meg alig eszrevehetoen, 25-nel
>> HC> viszont mar jocskan.
>>
>> így fordulhat elõ az is, hogy ha felemeled az egyik kereket, mondjuk
>> felparkolsz a járdaszegélyre, a bal elsõ kerékkel, akkor ügyesen
>> felemelkedik a bal hátsó kerék is.
>> :-(((
>>
>> mert ami egy tengelyre igaz, az mindkettõre is igaz.
>> összeköttetés a két oldal között van, nem a vége és az eleje között.
HC> Emlekeim szerint arrol meseltel, hogy ha az egyik kereked
HC> emelkedik 25-30 centit, attol meg vizszintes marad a kocsid. Ezt
HC> itt tobben ketsegbe vontuk, erre most jossz az ujabb verzioval :))
nincs újabb verzió. felállok a járdára egy kerékkel, és a kaszni nem
emelkedik annyit, amennyi a padka magassága. sõt, jelentõsen
kevesebbet, mondhatni, hogy a menetirányra merõlegesen beállított
vízmérték vízszintet mutat.(illetve a hátsó tengelyel azonos mértékben
tér ki. feltételezve, hogy az út vízszintes, erre bátorkodtam azt
mondani, hogy akkor majdnem teljesen vízszintes marad, valamennyi
icipic eltéréssel, mert a stabilizátor nem aktív, hanem egy mechanikus
rudazat, így nem képes pont anyit korrigálni.)
és ebben az a lényeg, hogy EGY kerékkel állok fel. (ha mindkét, egy
"tengelyen" lévõ kerékkel állok fel, akkor a kaszni pont annyit fog
emelkedni, mint amekkora a padka magassága, hiszen a két oldal között
nincs különbség) ezzel egyidõben, a maradék 3 kerék is az úton marad, és ennek nem a
kaszni tekeredés az oka, hanem a keresztsabilizátorok léte. amikor a
padka magasság több, mint amit a futómû engedni tud, és a lengõkarok
felakadnak a felsõ/alsó határolókon, akkor kezd el annyira tekeredni a
kaszni, hogy annak hallható és látható eredménye lesz. erre írtam,
hogy gyakran a tetõ, az oszlopok között megrogyik/hat.
(kételkedõk kiutaznak, megnézik. vagy kékedjenek)
nem értem, hogy ebben mi a nem világos.
Gyula azt írta, hogy ha rááll egy 1cm es huplira(garázsbejárat, vagy
mi volt) nyöszörög a kasznija.
erre mondtam, hogy akkor ott katasztrófa van. 1cm-et simán el kell
nyelnie a futómûnek, (ha egykeréken jelentkezik!!!, ha mindkettõvel
feláll, akkor lesz egy 1cm-es völgy a kocsi alatt, de akkor meg pláne
nem lenne szabad nyöszörögni a kaszninak, mert a kocsi két tengelye
között akár 300m mély szakadés is lehet, nem fog összecsuklani és
beleesni, szerintem ez tök triviális) és itt tettem hozzá, hogy nekem
kb 40cm, az, amit még tolerál e futómû, aztán ezt visszavontam,
mert becsapott a szemem, és egy colostokot elõszedve korrigáltam.
HC> Persze a 70 centis padkara felhajtohoz kepest kezdo amator vagy,
HC> de azert jo lenne mar eldontened vegre, hogy akkor hogy is van
HC> szerinted ez az egesz...
a 70cm-es padkára is simán fel lehet hajtani, ha megfelelõ autód van.
pl 4x4-es Jeep(jól sejtem?), felkaptathat, minden további nélkül, ha a kaszni kialakítás
engedi.
--
Üdvözlettel,
pyxys1
web: www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu
More information about the Elektro
mailing list