Re: Kaszni csavarodás, volt:Re: tolerancia biztositek
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Fri Jul 30 19:53:55 CEST 2004
Szia,
2004. július 30., 18:18:24, írtad:
FA> Tényleg. Errol mesélhetne valami hozzáérto.
na hozzáértõ nem vagyok, csak ami a mûhelyben az olaj mellett
rámragadt.
FA> Mi a turó az a McPherson felfuggesztés (sokat emlegetik, biztos a kommersz
FA> fefüggesztés),
legtöbb autóban elõl ez van, nem rossz az egyszerûsége mellett, nagyon
jó tulajdonságai vannak.
FA> dupla lengokart hogy kell elképzelni (ez gondolom azért van,
FA> hogy a kerék párhuzamos maradjon az úttal rugózás közben, ne írjon le
FA> ívet?!),
képzelj el két 3szöget, ami egymással párhuzamosak, és vízszintesen
állnak. a talpa mutat befelé. a hegyüket egy függöleges egyenessel
összkötöd(egy egy csukló keresztül, ezek biztosítják azt, hogy a
fel-le mozgásnál a kerék dõlése ne változzon, a golyaláb elõfutása,
vagy utánfutása, magyarul a függõlegeshez képesti dõlésszöge meg azt
határozza meg, hogy kanyarban a kerekek mennyire dõlnek be az ideális
ívre. lásd merci, alászedik, vagy 15-20 fokot is tud dõlni, de nekik
könnyû dolguk van, mert ugyebár nix féltengely!), és erre a függõleges rúdra,
merõlegesen ráilleszted azt a cuccot, ami a kerékagyat tartja.
a 3szögek talpait, a két csucsúknál, egy egy szilenttel bekötöd a kaszniba,
a függõleges rúd(ami avalóságban nincs ott, mert a golyaláb alja az maga), szal ezt a részt
a golyalábbal bekötöd egy másik helyen a kaszniba(toronycsapágy,
toronyszilent), és máris kész a McPherson, független kerékfelfüggesztés
egyik oldala. a két oldalt, szokták trziós rudakkal öszekötni, ami egy u alaku
vasrúd, aminek az alsó része átnyúlik a kaszni alatt, a két szára meg be van kötve az
alsó lengõkarokba.
ajjaj, jó bonyira sikerült a leírás. lehet, jobban jársz, ha megnézed
a képen, hogy milyen is. :-))))
--
Üdvözlettel,
pyxys1
web: www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu
More information about the Elektro
mailing list