Re: Kaszni csavarodás, volt:Re: tolerancia biztositek
Fuzesi Arnold
arno at externet.hu
Fri Jul 30 18:04:05 CEST 2004
Direkt irtam, mert gondoltam, hogy nem fog tetszeni :)))
Mégegyszer:
"Többieknek: Ne tessek belekotni ebbe, hogy nem igy kanyarodik az átlag
pógár.
De igy kanyarodik, csak nem ilyen intenziven. Ugyan ugy kisebb a hatsó-kulso
keréken a terhelés.Ergo csavarodik a kaszni."
Szoval amikor az ember 50-el kanyarodik nagy békében akkor is ez van. Csak
nem annyira mint amikor csikorognak a kerekek.
A centrifugális ero a szakító-nyomó igénybevétel. Lasd az elozo levelem.
De a kanyarodás kezdetén van csavaró is keményen. Amikor az autó eleje
elkezdi bedolni, és húzza magával a hátulját is. Ez egy újabb gyorsulás
tulképpen, ami igy hat, csavar. Egy spirál mentén mozog ilyenkor az autó
(halad a kozeppont fele). Aztán persze megáll, és rendes körpályán marad.
Nem akarok nagyon osszevissza beszélni, de olyan kicsit mint a Corriolis
ero. NEM AZ! Csak hasonló kicsit!
Tudom nem egzakt, de talán szemléltetésnek megteszi.
Latszolag semmi oka nincs a Foldon egy leejtett kodarabnak oldalirányba
mozogni. Mégis ezt teszi, mert a Fold fele haladva valtozik a Fold keruleti
sebessége (csokken), azaz a kodarab kezdeti kerületi sebessége folyamatosan
no az adott gömbhély kerületi sebességéhez képest. Ergo elmozdul a Fold
forgasanak iranyaban. (Japán fele :)))
Érti valaki mire gondolok?
Olyan ez mintha egy autónyi kosorozat darabot ejtenénk le.Nem autónyi helyen
esne le.
Arnold
Ui: Amugy jogos, kevertem a ket oldali kerekeket, tulvizualizaltam. :))
"Bután" kanyarodik az autom, és állandóan az van elottem. Nem eloször
keverem.
A kerékcsapágyamat is rossz oldalit cseréltem emiatt. :)))))))
Kanyarodás elején
olyan érdekesen teszi be az orrát a kanyarba mintha belso iven levo kerekén
lenne a terhelés. Mintha sokkal jobban tulkormányzott lenne a kanyarodás
belso ivére eso kerék. Vagy pont ugy tolodik elore a sulypont a billenés
kovetkeztében, hogy pont jol jon ki.
Nemtom, fura. Mindenesetre kedvelem nagyon...Nem értettem mire mondták a
népek egy része aki vezették eddig, hogy "milyen kis érzékeny". Valszeg
erre. Rögtön bedugja az orrát a kanyarba, nem bambul el, és dol rögtön
kifele az egész koceráj.
Aztan amint benne van a kanyarban igazándiból, szépen átesik kivulre a
terhelés, ahogy kell. :((
----- Original Message -----
From: "B. István" <renyta at axelero.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Friday, July 30, 2004 1:57 PM
Subject: Re: Kaszni csavarodás, volt:Re: tolerancia biztositek
> Vagy gondoljunk bele abba, amikor az ember "3 kerekkel" kanyarodik, és a
> kulso-hatso a levegoben log.
> Akkor is kemenyen csavarodik a kaszni. Nemde?
Hat persze, de ez sem ertelmes cselekedet es ez sem ''javitja'' a koteseket
a kasznin.
Egyebkent nem belso-hatsorol van szo??? Kanyorodo iv belso oldali hatso
kereke!
> Arnold
udv: I.
More information about the Elektro
mailing list