Kaszni csavarodás, volt:Re: tolerancia biztositek
Halász Ferenc
halaszfm at axelero.hu
Fri Jul 30 16:03:41 CEST 2004
Fuzesi Arnold wrote:
> Akkor nem lenne csavaro/szakito igenybevetel kanyarodásnál, ha _idealis_
> sebesseggel idealisan
> __dontott__ kanyarban autozna az ember.
Szerintem nem kell ahhoz dontott kanyar. Allandoan korozve egyszeruen
kifele akar "borulni" az egesz cakpakk.
Ezert aztan eztetet sem ertem:
>
> Vagy gondoljunk bele abba, amikor az ember "3 kerekkel" kanyarodik, és a
> kulso-hatso a levegoben log.
> Akkor is kemenyen csavarodik a kaszni. Nemde?
> Többieknek: Ne tessek belekotni ebbe, hogy nem igy kanyarodik az átlag
> pógár.
> De igy kanyarodik, csak nem ilyen intenziven. Ugyan ugy kisebb a hatsó-kulso
> keréken a terhelés.Ergo csavarodik a kaszni.
>
> Punktum! :)))
Nur keine Punktum! ;-)
Eloszor is a _kulso_ kerekeken nagyobb a terheles, es a belsoket
fogja _felemelni_, ha tul gyorsan me'sz korbe. Csavaras meg csak
ugy lehet, hogy nem egyforma "lagy" a rugozas elol meg hatul.
> Ezekszerint a turbos benzines motorok hatasfoka rosszabb?
> Vagy ennyire nem egyszeru?
> (Turbos motorok kompresszioja eleg alacsony)
> Magyarul jobban járok egy 3000-res kocsival, mint egy 2000 turboval?
> Teljesitmenyben kozel azonos.
>
> Egyedul az adók szolnak a 2000turbo mellett?
> Minden mas ellene?
Neeeeem! A turbo mar elore komprimal valamennyt, azert
nem kell ma'r akkora't (tovabb)suriteni a dugonak.
A tobbi stimmel. Udv: HFeri
(Mi? Hogy ki a kocsma ele'? Assz'ed, nem merek elszaladni? ;-) )
More information about the Elektro
mailing list