Rezgesek +italok erleles
Hidvegi Jozsef
jhidvegi at ax.hu
Fri Jul 30 16:19:00 CEST 2004
>huhh . ez igy eleg meredek . a benzines motor egese szinte pillantszeru
>? - az elgyujtassal kb egyenlo a teljes eges vege a felso holtpont utan
Stimmel. Pontosabban akkor van valszleg jol belove a gep, ha az eges idotartama
szimmetrikusan oszlik el a holtpont idopontjara nezve.
>. ezalatt rengeteg hot ad le a hengerfalnak , dugattyunak stb (veszteseg)
Nem, arra nincs ideje! A hovezetes egy idoigenyes dolog am!
>a dizel hatekonysaga azon alapul hogy a surites vegen a levego felforr
>es forog a hengerben - ebbe fecskendez az adagolo , elenyeszoen kicsit
>holtpont elott - es utana a munkautemben FOLYAMATOSAN amig tart a kakao
>- es a vege elott abbamarad . igy ket oldalt nyersz - az eges _teljesen_
Na neee, ez biztosan nem igy van! A korfolyamatokra gondolj! Ha a munkautem
vegen is van meg eges, az ciki, az mar nem tud munkat vegezni. Csak az er
valamit, ami a felso holtpont kornyeken van. Az akkor keletkezo ho miatt megnovo
nyomas jon letre. Ebbol lehet mechanikai munkat kicsiholni egy nagyjabol
adiabatikus tagulas soran. Ha ez kimarad, akar csak reszben is, akkor rontom a
helyzetet.
Regebben szorakoztam adagolo szivattyukkal. Nagyon reg volt mar, de nem hinnem,
hogy az elvek sokat valtoztak volna. Azokban bizony a kis dugattyu, ami belokte
az olajat a hengerbe, igen kis szogelfordulas alatt megtette a kivant utat. A
vezerlese ugy tortent, hogy el lehetett forditani, es volt rajta egy ferde
horony. Ezzel lehetett megszabni azt, hogy az ugyanakkora loketekkel jaro
dugattyucska az elorehaladasa soran melyik pozicioban hagyja abbaa nyomast. A
ferde horony egyenes horonyban vegzodott, ha jol emlexem, azaz ha a dugattyut
annyira elforditottak, hogy ebben jarjon a dekompresszios lyuk, akkor egy
cseppet se nyom be.
Amugy a dizeleknel is letezik az elogyujtasnak megfelelo fogalom: elotoltes. :-)
>ami a masik nagy dobas - nem hasznalsz munkat arra hogy a gazt kitagitsd
>a max hengernyomas eleresere . (hiszen mindig tele van - no pillangoszelep)
Ebben tokeletesen igazad van!
>a hosszu szenlanc noveli az egeshot , de ez semmit nem jelent - 1 kg
>rovid (n) es 1kg hosszu (2n) szenlanc kozott annyi a kulonbseg
>osszetetelben mint mondjuk 2n*( Cn H2n+2H) es n*(C2n + H4n+ 2H) kozott .
>ha megnezed szinte elenyeszo a kulonbseg - a rovidebb szenlancoknal
>picit tobb a hidrogen - sulyaranyban szinte semmi
En ugy ertettem ezt a szenlanc dolgot, hogy minel nagyobb a szenlanc hossza,
annal nagyobb az egesho. Tehat 1 kilo anyagbol annal tobb energia veheto ki.
(Literre is igaz valszleg). Emiatt semmi mas nem tortenik, mint hogy kevesebbet
kell tankolni ugyanahhoz az energiakivetelhez azonos hatasfok eseten is az eleve
olcsobb uzemanyagbol. De meg hozzajon, hogy a dizel motornak jobb a hatasfoka.
Ezert nem ritka az, hogy ugyanakkora gepek feleakkora fogyasztast produkalnak.
(Liter/100km-ben)
hjozsi
____________________________________________________________________
Miert fizetsz az internetert? Korlatlan, ingyenes internet hozzaferes a FreeStarttol.
Probald ki most! http://www.freestart.hu
More information about the Elektro
mailing list