Rezgesek +italok erleles
Hidvegi Jozsef
jhidvegi at ax.hu
Mon Jul 26 23:30:14 CEST 2004
>Mivel negyutemenkent cirka azonos benzin adag kell ugye.....
>Igy az abszolut fogyasztas (liter/ora) nyilvan a 0,000.....1 ford/percnel a
>legjobb :-))
:-)))
>Az hogy a fajlagos fogyasztas (liter/kWh) mashol lesz a legjobb az mar masik
>kerdes
>fordulat*nyomatek gorbe kerdese....
Nemegeszen. Inkabb oda vezetnem vissza, hogy milyen nyomasra sikerul
komprimalnia a zanyagot. Ugye a kipufogasi nyomas adott (ahova kell neki
kipufognia), ha a pillangoszeleppel jol lefojtom a bemenetet, akkor a
szivonyomas alacsony, a kipufogo utani nyomas meg adott. Ha vakumba kene
kipufognia, akkor nem lenne rossz, de ha levegobe, akkor az a jo, ha szinte
szabadon aramlik be a toltet, jo nagy nyomas jon letre, nagy a kompresszio
viszony, a tagulas utemben nagyot tud tagulni, azaz sok energiat ad le, aztan
viszonylag kis nyomas ellen kell kipufognia.
Ezert lehetnek olyan bikak a turbo feltoltesu, nagy kompresszio viszonyra
tervezett motorok, amikbe nagy oktanszamu toltet kell.
Aztan a hatasfokot meg a surlodasok befolyasoljak, ami meglehetosen konstrukcios
kerdes.
Dexter lenyomta a turbinat, pedig siman el tudom kepzelni, hogy egy adott
fordulatszamra lehet jo turbinat csinalni. Bar lehet, hogy a teljesitmenynek is
egyenletesnek, nagyjabol allandonak kell lennie, ezert nem oke. Szerkezetileg
joval egyszerubb lenne, mint a dugattyus motor. Persze nem hazilag legyartani,
hanem ha lenne ilyesmi kaphato.
hjozsi
____________________________________________________________________
Miert fizetsz az internetert? Korlatlan, ingyenes internet hozzaferes a FreeStarttol.
Probald ki most! http://www.freestart.hu
More information about the Elektro
mailing list