agyhullamok - alszik/ebren van

Auth Gábor auth.gabor at enaplo.hu
Mon Jul 5 08:02:46 CEST 2004


Halihó!

2004. július 4. 23.56 dátummal norbimagan ezt írta:
> Meglehet, ezért nem vezetek kocsit. Szóval, csak kotyogok
> értelmetlenségeket, mint kívülálló.
  Kibicnek semmi sem drága... :))

>>  A vadbarmok első dolga az lenne, hogy kivegyék ezt az áramkört a
>>kocsiból, a normális felhasználókat meg állandóan basztatná akkor is,
>>amikor nem kellene.
> Ez igaz, persze ez ellen megint lehetne hatékonyan védekezni, lenne is
> pár ötletem hozzá.
  Például? A hardverkulcsos programok íróinak is van-volt-lesz egy csomó 
ötlete, hogy ne működjön egyszerűen a hardverkulcs eltávolítása, mégis 
mindet feltörték eddig. Hm? Akkor mi a fenének kell hardverkulcs?

> Az biztos, igazad van. A saját, vagy hozzátartozó életéért az ember
> mindent megtesz. Sokszor életveszélyes dolgokat is, illetve vállal
> kockázatot. Ameddig egyedül magát veszélyezteti, addig igaza is van.
> Ellenben a kocsiban nemcsak az asszony ül, hanem a sofőr, esetleg az
> utas(ok), illetve a forgalomban se egyedül lesz.
  Mondom a prérin, és ketten vagytok, estefelé. Csak úgy volt, hogy ott 
alszotok a pincében a jó levegőn, esetleg még piáztál is egy-két pohár 
bort. Hm? Ezért mondtam, hogy a prériből kijutni az aszfaltútig előnyt ad 
az élethez. Erre egy nagyokos autó azt mondja, hogy nem fogsz vezetni.

> Ha tehát az ember fáradtságában+idegességében balesetet okoz meglehet,
> mégnagyobb lesz a baj. (Ilyenről is lehetett már olvasni.)
  Lehet... mégis kevesebb, mint ami egyébként történik, csak arról nem 
olvasol.

> Szerintem az alapvető gond, amiről beszélgetünk nem az, hogy mit
> kellene tenni a jobb közlekedésbiztonság érdekében, hanem az, hogy egy
> sor prioritási kérdés nincs tisztázva.
  És hogy képzeled az autóval tisztázni, hogy mikor minek van 
prioritása? :)

> Pl. a darázscsípéses asszony esete is ilyen. Hiszen előre nem tudható,
> hogy mi lesz az asszonnyal, ha később kerülne egy "makrancos kocsi"
> miatt orvoshoz.
  Dehogynem, ha allergiás rá (márpedig igen), akkor van 10-15-20 perced, 
hogy orvoshoz juttasd, különben meghal. Ez ilyen egyszerű.

> Ugyanakkor az se tudható, hogy mekkora rizikó feldagadt képpel kocsit
> vezetni, (ha egyedül van a prérin, s nincs más sofőr rajta kívül) vagy
> alkoholos-szüreti állapotban, esetleg félálomban a beteg asszonnyal
> lavírozni a csúcsforgalomban.
  És?

> Erre is van egyébként ötletem, hogyan lehetne ilyenkor kiiktatni a
> védelmi rendszert, illetve gondoskodni arról, hogy ezt kizárólag ilyen,
> SOS helyzetekben merjék megtenni.
  Hehh... szép új világ. Mikor következik a ,,hallgassunk le mindenkit, 
még mielőtt kigondolja, mit is csinálna és akadályozzuk meg benne''?

> Amúgy az SOS-indok is (szerintem) gyakran vitatható lenne. A KRESZ baj,
> vagy ellenőrzés esetén jön elő, és -csak gondolom- (mert nem ismerem)
> egyértelmű abban, hogy álmosan, ittasan, méhcsípéstől feldagadt fejjel,
> stb. nem lehetett volna a volán mögé ülni.
  Ez így van. Mégis megteszik sokan, hogy ittasan vezetnek, pedig 
vészhelyzet sincs. Akkor?

> Emberileg érthető, de a bíróságon ez sokat nem fog a latba tenni, ha
> baleset lesz belőle.
  Ezért aztán bízzunk mindent a technikára. Olvastál Asimov könyveket? 
Neki hihetetlen sok kis novellája volt arra nézve, hogy egy (gondolkodó) 
robot milyen tetteket nem csinál meg, mert nem látja át a 
következményeket. Hogy gondolod egy autónak és egy számítógépnek 
elmagyarázni azt, hogy mikor mit tehet és mikor mit nem?

> A közlekedési gond legyen egy betegség, s az egyes megoldások erre,
> pedig a gyógyszerek. Minden készítménynek vannak mellékhatásai. Mindig
> azt kell eldönteni, hogy melyik megoldás a jobb statisztikailag. Nem
> bevenni a gyógyszert, vagy bevenni.
  És a kocsi eldönti majd... értem... :)

> Az olyan gyógyszer, ami 98%-os biztonsággal gyógyít, 1%-ra nem hat, s
> egy százalék belehal, az már nagyon-nagyon jónak számít. Igaz ez nem
> vigasztalja az 1%-ot, de a 98-at megnyugtatja.
  Ez működik... a baleseteket mutogatják a TV-ben. Utána mérhetően pár 
napig 50-60% nem megy gyorsan, 20-30% visszavesz a tempóból, a maradék 
közül kerül ki a következő nap ,,győztese''. Ez nem jó gyógyszer? 
-- 
http://www.enaplo.hu - Iskolai Információs Rendszer
Auth Gábor -=- +36-70/312-1856 -=- ICQ: 49179141




More information about the Elektro mailing list