gps+km_ora

ghid ghid at freemail.hu
Fri Jan 30 00:06:59 CET 2004


Hali,

g>> vagy a muszer atkerul egy masik autoba,
g>> vagy az uj muszerbe beirjak a km-ora allasat stb...
> minek áttenni?

Tudod, egyesek bontoban is vasarolnak a sajat tonkrement kmorajuk
helyett masikat, vagy ujat, amibe atirjak a megtett kilometereket...

> hát igen! nem annyira a profitot kellene hajszolni,

Ezt ugye nem mondod komolyan? Te magad amikor vallalkozo vagy, 
akkor te is abbol elsz, amikor meg fogyaszto, akkor meg szidod a
profithajhaszokat?

g>> Hat persze. De nyilvanvaloan ugyanaz a vezerloelektronika/kmora 
van
g>> kulonbozo fele felszereltsegu modellekben is... vagy ha cserelik...
> ebben sem vagyok biztos, hogy az jó, ha uaz a vez.elektronika.

Figyu, most azonos motorrol, (esetleg azonos modellrol is) beszelunk, 
kulonbozo felszereltseggel... mi a bunak lenne kulonbozo a vez.?
Ha te fejlesztenel kozponti egyseget, ami nem egyhetes munka, akkor
te minden alverziohoz tok ujat fejlesztenel?

> bevan zárva egy fém dobozba, és csak kimenete van, egy olyannal, 
ami
> eleve fel van készítve arra, hogy beletudjanak túrni,

Szerintem most foggal-korommel veded az allaspontodat, es valami
egesz masrol beszelsz...
A "beleturas" nem feltetlenul jelenti azt, hogy a szervizben
egyszercsak valaki veletlenul egy mosogep programjat tolti le, es
ezutan az autobol csak kicentrifugazva szallhatsz ki... :-)
Vannak parameterek, amiket lehet modositani, esetleg ki lehet a
hibas szoftvert cserelni anelkul, hogy megvetessek veled
szazezrekert az ujat, vagy kiforasszak az epromot, es ujat rakjanak
vissza... ez utobbi sokkal bizonytalanabb, mint a sw frissites....

g>> Az, hogy a hozzaferes (olvasasra/irasra) hogyan tortenik, az meg
g>> titkositasi/kommunikacios kerdes...
> igen. erről kár is beszélni tovább. a válaszodban a válasz.

Milyen valasz? Ha annyira aggodsz, akkor mit szolsz egy baromi nagy
piros kapcsolorol, amit be kell kapcsolj, es csak akkor van
osszekotve a muholdas rendszer a vezerloddel... sot bekapcsolaskor
eleve szirenazik, hogy a buta sofor is tudja mi tortenik...
Biztonsagos? :-) El tudod kepzelni, hogy ettol kulturaltabb modon is
meg lehet oldani biztonsagosan?
De ha ennyire felted a gyari elektronikadat, akkor gondolja arra,
hogy esetleg valaki egy ugyanilyen elektronikaval szorakozott mar es
miutan jol szetcseszte, kicserel(tet)i a tieddel... par perc
alatt...
A paranoianak nincs hatara...

> ezért aztán "akárki" bele is ül. fűfa vezet autót.

Mar kerdeztem, de megkerdezem meg egyszer:
Te mit tennel, hogy ne igy legyen? Oteves tanfolyam, ezeroras
tanpalyas gyakorlat? Vagy valami nemesi kivaltsag kell hozza,
rallyversenyzo apuka, genvizsgalat, vagy esetleg tiz ajanlo?

g>>  A biztonsagot segito dolgok tehet ezert kerulnek bele
> ezek miatt a dolgok miatt hiszi a jónép, hogy semmi baja nem eshet 
az
> autóban.

Biztonsagi ovet se hasznalsz, ugye? Mert hamis biztonsagerzetet ad...

> mondjuk na arra gondolok, hogy 300LE alatt ne legyenek autók,

En meg neha azt kivanom, pl. 150LE felett ne is legyenek az utakon
(jo, nem mindegy, hogy egy kettonnasban van, vagy egy 800kilosban)
Az en tapasztalatom ugyanis eppenhogy az, hogy pont az autojuk
erejeben es sajat vezetoi tudasukban tudnak elbizakodottak lenni az
emberek. (Jo kocsi, jo gumi, jo vezeto... lehet ezzel menni... az a
sok korlatozo tabla tok folosleges, ezzel az autoval, az en
tudasommal tok biztonsagos a 200 is... messze van meg az a 
szembejovo...)

> gondoltam, hogy 4x4, 300LE, bukócsövek, mi kell még? aztán 
rájöttem,
> hogy vezetni is tudni kéne. de az nem hétköznapi autó. nem rről

Pedig ugyanez a helyzet a hetkoznapi autokkal is, csak nem ilyen
ugrasszeru a kulonbseg. Atlagautos, atlaggyakorlattal kivaloan veszi
az atlagos helyzeteket... aztan ha valami uj, rendkivuli helyzet van
akkor rajon, hogy hoppa "vezetni is tudni kene (ilyen helyzetben)"
Ha ilyenkor az autoja  segit, lehet hogy elve marad...

g>> Ebben nem ertunk egyet. Ha _van_ lehetoseg bizonyos tipikus 
hibak
g>> kikuszobolesere, akkor igenis eletmento lehet egy ilyen dolog
g>> alkalmazasa.
> szerintem nincs tipikus hiba. (ha van, akkor az konstrukciós hiba,
> lásd ford explorer, a merci, mitsubishi, stb)

En a tipikus _vezetoi_ hibakra es azok kovetkezmenyeinek
csokkentesere gondoltam (pl. abs, esp) !

> a biztonsági öv, az nem elektronikus beavatkozószerv az autóban.
> a lufik sem, stb.

Nem igaz! A lufikat elektronika vezerli, beleertve az oveket is
(ovfeszito)...
Az, hogy szazbol egy esetben jobban jar valaki, ha nincs bekotve,
vagy eldurran a legzsak magatol, nem indokolja, hogy ne alkalmazzuk
abban a 99 esetben, amikor hasznos, esetleg eletet ment...

g>> szerintem a kozuti fittipaldik inkabb a sajat vezetni
g>> tudasuk es autojuk tudasanak tulertekelese miatt teszik...
> mindezt teszik azért, mert nem tudják, hogy mekkorát eshetnek.
> majd megvédi az abs, eps, lufi, öv, stb

Vagy mert ugy _hiszik_ az autojuk "nagyon megy", keri, hogy nyomjak
neki, meg mert elvezik a vezetes elmenyet es hajlamosak tulertekelni
sajat magukat...

> egyéne válogatja. van aki 300év vezetés után is csak szaggatja a
> váltókart.

Igaz.

>  ha én tudom, az kevés. én mérném.

Hogyan? Objektiven, nem ugy, hogy xy megmondja...

> a jogsit nem egy éltre adnám, hanem vizsgához kötném. mondjuk
> eleinte sűrübben kellene megjelenni, aztán egyre ritkábban. de ezt
> nem az állam pénzbeszedő rendszerének a részeként képzelem el,
> hanem úgy, ahogy tesztpályára lehet menni vezetni tanulni.

Tesztpalyara _lehet_ menni, te viszont kotelezove tenned...
Ingyen semmi sincs, a vizsga is penzbe kerul.
Szerinted hany jogositvannyal rendelkezo ember van Mo-n? ha mindet
parevente ujravizsgaztatnad (gyakorlati vizsga!!), az igen kivalo
adozasi forma lenne...
Sot ahogy korosodnak, ujra suriteni kellene a vizsgakat, mert
lassulnak a reflexek stb...

g>> Addig mi van?
> szerénység, T betű.

Ha kiteszi a T-t, akkor kevesbe lesz hulye, vagy kevesbe lesz
agressziv valaki? Ha az emlitett peldadban az, aki eledkanyarodott,
viseli a T-t, attol mi valtozott volna?

g>> Vagy ezer ora tanpalyat irnal elo mielott kimehet a kozutra?
> nem az órák száma a lényeg, hanem a vezetni tudás.

Hogyan mered? Es ha a vizsgan "kisangyal" valaki, betartja a
szabalyokat, stb, viszont amint hazamegy, beleul a "feelingautojaba"
es hajra, hadd szoljon? Ot hogyan szurned ki?

> igen. ez igaz. ez is mutatja, hogy a sok beépített hightecnek semmi
> értelme. ha akarják, viszik. slussz.

Ez nagyon binaris gondolkodas. Ha valamit nem lehet teljesen
kizarni, akkor minden probalkozas ertelmetlen... :-(
Minek tennek vakdugot a konnektorba, a gyerek ha akarja ugyis
belenyul... :-(
A betorok/tolvajok elleni vedekezes nem arrol szol, hogy
_lehetetlenne_ tedd, hanem hogy megnehezitsd. Lehetoleg annyira,
hogy ne erje meg neki...

> de márketinggileg olyan trendi, hogy nyomógombra indul a verda.

Mar ne is haragudj, de az a kijelentes mar a savanyu szolo
kategoriaja fele tart...
Egyebkent sok regi auto indult mar nyomogombra...:-)



More information about the Elektro mailing list