gps+km_ora

pyxys1 pyxys1 at westel900.net
Thu Jan 29 21:31:39 CET 2004


Hello ghid,

2004. január 29., 12:30:21, írtad:

g> Utolag klima kerul bele,

az olyan is lesz.

g> vagy a muszer atkerul egy masik autoba,
g> vagy az uj muszerbe beirjak a km-ora allasat stb...

minek áttenni?

g> Ahogy a gyarak visszahivasi akcioit elnezem, nem igen lehetsz benne
g> biztos, hogy minden ugy jo, ahogy elsore kitalaltak... :-)
g> Persze ha mar evtizedek ota gyartasban levo kiforrott
g> konstrukciorol van szo, az is mas kerdes...

hát igen! nem annyira a profitot kellene hajszolni, (japán autóknál
szinte havonta új típus), hanem közlekedési eszközöket kellene
gyártani. jó lenne, ha itt (is) nem a fogyasztási társadalom épülne.

g> Hat persze. De nyilvanvaloan ugyanaz a vezerloelektronika/kmora van
g> kulonbozo fele felszereltsegu modellekben is... vagy ha cserelik...

ebben sem vagyok biztos, hogy az jó, ha uaz a vez.elektronika.

g> En is azt mondtam, hogy valtomeretet szokas felrakni, de ha valaki
g> nagyon akarja, akkor tehet fel mast (jo esetben a futomu
g> hozzahangolasaval :-) ) ...

no comment.

>> autópályán, jön egy kis napszél(vagy hacker), hipp-hopp átírja a
>> komputert én meg felkenem a szalagkorlátra az agyvelőmet.

g> Ezek szerint a te autodban nincs is motorelektronika...
g> Merthogy igy is johet napszel, sugarzas, elektromagneses eroter,
g> mittudomen mi... :-)

hát azért nem egyenértékű az, hogy van egy olyan elektronika, ami
bevan zárva egy fém dobozba, és csak kimenete van, egy olyannal, ami
eleve fel van készítve arra, hogy beletudjanak túrni, illetve, ahogy
írtad, esetleg műholdas kapcsolatban van egy hellyel, ahonnan áttudják
írni. (hálózatba kötött szgép és az egyedül álló szgép esete, melyiket
könnyebb meghekkelni?)

g> Az, hogy a hozzaferes (olvasasra/irasra) hogyan tortenik, az meg
g> titkositasi/kommunikacios kerdes...

igen. erről kár is beszélni tovább. a válaszodban a válasz.

g> Viszont lehet tavdiagnosztizalni, nem kell pl. bevinned a szervizbe...

ahhoz nem kell tudni átparaméterezni. elég csok olvasni.

g> Ezek az autok utcai kozlekedesre keszulnek, es "akarki" beulhet egy
g> ilyenbe.

ezért aztán "akárki" bele is ül. fűfa vezet autót. aztán mikor a
főuton haladva belémkanyarodik a parkolóból, akkor rámordít, hogy
miért nem vettem én észre őt, hamár ő nem vett észre engem.
javasoltam neki a lovaskocsit, a lovaknak több eszük van.

g>  A biztonsagot segito dolgok tehet ezert kerulnek bele

ezek miatt a dolgok miatt hiszi a jónép, hogy semmi baja nem eshet az
autóban.

g> A kenyelem meg egy masik dolog, ami miatt elektronizalodas van...
g> Ha valaki elvezkedni akar, akkor tartson olyan autot, amiben ezek
g> nincsenek, vagy megjobb ha ezt zart palyan teszi, nem a kozuton...
g> Remlik valami tudositas, amikor ki lehettett probalni a ringen azt
g> hiszem a Clio brutal verziojat...


mondjuk na arra gondolok, hogy 300LE alatt ne legyenek autók, sőt azt
sem mondom, hogy ne legyen abs, esp, stb. de az biztos, hogy a
marketing miatt ma rendkívűl nagy jelentősége van ezeknek, és hamis
biztonságérzést ad.

g> Egy csomo ujsagiro meg elindulni is alig tudott vele...

szép vizsga. de nem a speciális autókról beszélünk, hanem a hétköznapi
autókról. egy spciális autót vezetni más dolog. magam is végig jártam
ezt a dolgot, mert amikor beültem életem első a-s rali autójába, azt
gondoltam, hogy 4x4, 300LE, bukócsövek, mi kell még? aztán rájöttem,
hogy vezetni is tudni kéne. de az nem hétköznapi autó. nem rről
beszéltünk.

>> amikor autóban ülök, akkor nem elektronikai fejlesztő vagyok, hanem
>> sofőr, aki szeretné uralni az autót

g> Ez olyan mint amikor a gyalogos autoba ulve megvaltozik...:-)

ha szétszeded a mondatot, akkor nem marad meg az értelme.

>> tatrozik azért, amit csinál. nem volna jó egy halálos gázolás,

g> A fek egyolere meg nem elektronikus, bar ezzel is kiserleteznek.

már várom piszokul. majd mondhatom, hogy, hú, bocska, de a szervomotr
mellé pozicionált.

>> célokra kellene fejleszteni, nem pedig ara, hogy a nem eléggé vezetni
>> tudó sofőrök hibáit próbálja meg kiigazítani. ezt nagyon fontosnak
>> tartom.

g> Ebben nem ertunk egyet. Ha _van_ lehetoseg bizonyos tipikus hibak
g> kikuszobolesere, akkor igenis eletmento lehet egy ilyen dolog
g> alkalmazasa.

szerintem nincs tipikus hiba. (ha van, akkor az konstrukciós hiba,
lásd ford explorer, a merci, mitsubishi, stb)

g> vegzodik... A biztonsagi berendezesek csokkentik-e a hiba
g> kovetkezmenyeit, vagy nem. Ha az illeto csak magat veszelyezteti,
g> akkor mondhatjuk, hogy ugy kell neki. Csakhogy legtobbszor nem
g> igy van.
g> Gondolj csak arra, hogy a biztonsagi ovet ellenzok is tudjak
g> sorolni a peldakat, amikor az volt eletmento, hogy az ov nem volt
g> bekotve... az esetek tobbsegeben meg azert kisebb a serules, mert
g> be volt kotve...

a biztonsági öv, az nem elektronikus beavatkozószerv az autóban.
a lufik sem, stb.

g> szerintem a kozuti fittipaldik inkabb a sajat vezetni
g> tudasuk es autojuk tudasanak tulertekelese miatt teszik...

mindezt teszik azért, mert nem tudják, hogy mekkorát eshetnek.
majd megvédi az abs, eps, lufi, öv, stb

>> ugyanakkor melyikben vagy biztosabb a dolgodban? ahol Te csinálsz
>> mindent, és tudod, hogy mit kell csinál, mennyire kell nyomni, tudod,
>> hol  vannak a határok,

g> Szerinted mennyi ido/gyakorlat kell, hogy ezeket _tenyleg_ mind
g> tudjad? (nem csak ugy hidd, hogy tudod, aztan egy uj helyzetben meg
g> jon a meglepetes....)

egyéne válogatja. van aki 300év vezetés után is csak szaggatja a
váltókart. ha én tudom, az kevés. én mérném. a jogsit nem egy éltre
adnám, hanem vizsgához kötném. mondjuk eleinte sűrübben kellene
megjelenni, aztán egyre ritkábban. de ezt nem az állam pénzbeszedő
rendszerének a részeként képzelem el, hanem úgy, ahogy tesztpályára
lehet menni vezetni tanulni.

g> Addig mi van?

szerénység, T betű.

g> Vagy ezer ora tanpalyat irnal elo mielott kimehet a kozutra?

nem az órák száma a lényeg, hanem a vezetni tudás.

g> De az az auto, amelyik mindennapos kozlekedesi eszkoz (nem
g> versenyauto, nem specialis gep), azt ugy kell tervezni, hogy
g> atlagos vezeto ul benne...

és tud vezetni, egy átlagos forgalomban.

>> ellenben a vw polót, úgy vitték el, hogy lehúzta a faszi (a fifikásan,
>> a biztosítéktábla mögé rejtett!) kulcsazonosító cucc csatiját, majd 
g> rádugta a
>> sajátját, beindította a kocsit és elhúzott vele.

g> Egy par honapja elkapott csapatnal is volt komplett elektronika
g> (azt hiszem Renault-hoz). A legtobb autonal ez megoldhato.
g> Amelyikben meg ilyen immo sincs, azt meg konnyebb is lehet elvinni,
g> vegso soron meg treler... ha el akarjak vinni, akkor el is
g> viszik... :-(
g> Amelyik riaszto/immo megismerheto, annak meg is fogjak talalni a
g> gyenge pontjait (ha akarjak), vagy pedig egeszen mashonnan
g> kozelitik meg a kerdest (ld treler, vagy az ugrokod...)

igen. ez igaz. ez is mutatja, hogy a sok beépített hightecnek semmi
értelme. ha akarják, viszik. slussz. de márketinggileg olyan trendi,
hogy nyomógombra indul a verda.


-- 
Üdvözlettel,
 pyxys1                            mailto:pyxys1 at westel900.net




More information about the Elektro mailing list