gps+km_ora

ghid ghid at freemail.hu
Thu Jan 29 12:30:21 CET 2004


> nem arról van szó, hogy _semmiféle_paramétert nem lehet állítani, 
mert
> a szenzorokról jövő jelek nyilván olyan paraméterek, amik

Nem a szenzorokra gondoltam, hanem a valtoztathato parameteru
mukodesre. (nem csak "chiptuning" :-) )
Utolag klima kerul bele, vagy a muszer atkerul egy masik autoba,
vagy az uj muszerbe beirjak a km-ora allasat stb...

> befolyásolják a működést. de hogy nekem vki, akár jó, akár rossz
> szándékkal beletúrjon a motorvezérlő elektronikába... inkább, legyen
> az úgy, ahogy a gyárban a hozzáértők megcsinálták.

Ahogy a gyarak visszahivasi akcioit elnezem, nem igen lehetsz benne
biztos, hogy minden ugy jo, ahogy elsore kitalaltak... :-)
Persze ha mar evtizedek ota gyartasban levo kiforrott
konstrukciorol van szo, az is mas kerdes...

> véletlenszerűen állítanak éréteket, illetve, az autóra kiírt gumiméret
> sem találomra van méretezve. (rugózás, menetstabilitás,
> kerékagycsapágyterhelés, geometria, stb). szal, jó azt betartani.

Hat persze. De nyilvanvaloan ugyanaz a vezerloelektronika/kmora van
kulonbozo fele felszereltsegu modellekben is... vagy ha cserelik...
En is azt mondtam, hogy valtomeretet szokas felrakni, de ha valaki
nagyon akarja, akkor tehet fel mast (jo esetben a futomu
hozzahangolasaval :-) ) ...

> totális felügyelet, mi? köszi, inkább ne!

Biztos vagyok benne, hogy az emberek 90%-a igy reagal...azert is
volt a smiley... :-)

> autópályán, jön egy kis napszél(vagy hacker), hipp-hopp átírja a
> komputert én meg felkenem a szalagkorlátra az agyvelőmet.

Ezek szerint a te autodban nincs is motorelektronika...
Merthogy igy is johet napszel, sugarzas, elektromagneses eroter,
mittudomen mi... :-)
Az, hogy a hozzaferes (olvasasra/irasra) hogyan tortenik, az meg
titkositasi/kommunikacios kerdes...
Viszont lehet tavdiagnosztizalni, nem kell pl. bevinned a szervizbe...

> minek ez? miért nem lehet egy autóval csak "úgy" autózni? miért kell,
> hogy a rengeteg elektronika felülbírálja, amit csinálni akarok? ha ki
> akarom pörgetni a kereket, ha meg akarom csúsztatni az autó, ha
> blokkolni szeretnék...

Ezek az autok utcai kozlekedesre keszulnek, es "akarki" beulhet egy
ilyenbe. A biztonsagot segito dolgok tehet ezert kerulnek bele
(abs, esp stb...)
A kenyelem meg egy masik dolog, ami miatt elektronizalodas van...
Ha valaki elvezkedni akar, akkor tartson olyan autot, amiben ezek
nincsenek, vagy megjobb ha ezt zart palyan teszi, nem a kozuton...
Remlik valami tudositas, amikor ki lehettett probalni a ringen azt
hiszem a Clio brutal verziojat...
Egy csomo ujsagiro meg elindulni is alig tudott vele...

> amikor autóban ülök, akkor nem elektronikai fejlesztő vagyok, hanem
> sofőr, aki szeretné uralni az autót

Ez olyan mint amikor a gyalogos autoba ulve megvaltozik...:-)

> tatrozik azért, amit csinál. nem volna jó egy halálos gázolás,

A fek egyolere meg nem elektronikus, bar ezzel is kiserleteznek.

> célokra kellene fejleszteni, nem pedig ara, hogy a nem eléggé vezetni
> tudó sofőrök hibáit próbálja meg kiigazítani. ezt nagyon fontosnak
> tartom.

Ebben nem ertunk egyet. Ha _van_ lehetoseg bizonyos tipikus hibak
kikuszobolesere, akkor igenis eletmento lehet egy ilyen dolog
alkalmazasa. _Mindenki_ hibazhat. Meg azok is akik magukat kivaloan
vezetni tudonak hiszik... (Az emberek tulnyomo tobbsege ezt
gondolja magarol!!!) Nagyon nem mindegy, hogy egy ilyen hiba mivel
vegzodik... A biztonsagi berendezesek csokkentik-e a hiba
kovetkezmenyeit, vagy nem. Ha az illeto csak magat veszelyezteti,
akkor mondhatjuk, hogy ugy kell neki. Csakhogy legtobbszor nem
igy van.
Gondolj csak arra, hogy a biztonsagi ovet ellenzok is tudjak
sorolni a peldakat, amikor az volt eletmento, hogy az ov nem volt
bekotve... az esetek tobbsegeben meg azert kisebb a serules, mert
be volt kotve...

> mellett, hogy az autózás igenis veszélyes dolog, sokkal kevesebb 
lenne
> az olyan ember, aki fittipaldinak hiszi magát, és azért teszi ezt,
> mert megvan győződve róla, hogy neki aztán semmi baja nem lehet a
> legfrissebb, legbiztonságosabb autómodellben.

Annyiban igaz, hogy tenylegesen adnak ezek hamis biztonsagerzetet
is, de szerintem a kozuti fittipaldik inkabb a sajat vezetni
tudasuk es autojuk tudasanak tulertekelese miatt teszik...

> ugyanakkor melyikben vagy biztosabb a dolgodban? ahol Te csinálsz
> mindent, és tudod, hogy mit kell csinál, mennyire kell nyomni, tudod,
> hol  vannak a határok,

Szerinted mennyi ido/gyakorlat kell, hogy ezeket _tenyleg_ mind
tudjad? (nem csak ugy hidd, hogy tudod, aztan egy uj helyzetben meg
jon a meglepetes....) Addig mi van?
Vagy ezer ora tanpalyat irnal elo mielott kimehet a kozutra?
Szerintem is jo lenne, ha sokkal tobb tanpalya lenne, nem csak az
az egy-ketto, es a kepzes is lehetne jobb...
De az az auto, amelyik mindennapos kozlekedesi eszkoz (nem
versenyauto, nem specialis gep), azt ugy kell tervezni, hogy
atlagos vezeto ul benne...

j>> Erre - legalabbis az en masinamnal - van mod, hogy megtudjam, 
hany kulcs van
j>> ratanitva! Ez nem altalanos?

Szerintem nem altalanos, vagy csak nem publikus...

> így nem kell figyelni, hogy másoltak-e kulcsot.

A kulcs mechanikus masolasat ugyanugy kell... Csak meg egyszerubb a
dolguk... :-(

> ellenben a vw polót, úgy vitték el, hogy lehúzta a faszi (a fifikásan,
> a biztosítéktábla mögé rejtett!) kulcsazonosító cucc csatiját, majd 
rádugta a
> sajátját, beindította a kocsit és elhúzott vele.

Egy par honapja elkapott csapatnal is volt komplett elektronika
(azt hiszem Renault-hoz). A legtobb autonal ez megoldhato.
Amelyikben meg ilyen immo sincs, azt meg konnyebb is lehet elvinni,
vegso soron meg treler... ha el akarjak vinni, akkor el is
viszik... :-(
Amelyik riaszto/immo megismerheto, annak meg is fogjak talalni a
gyenge pontjait (ha akarjak), vagy pedig egeszen mashonnan
kozelitik meg a kerdest (ld treler, vagy az ugrokod...)




More information about the Elektro mailing list