gps+km_ora

Füzesi Arnold arno at freemail.hu
Wed Jan 28 04:40:56 CET 2004


----- Original Message ----- 
From: "jhidvegi" <jhidvegi at freestart.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Wednesday, January 28, 2004 12:03 AM
Subject: Re: Re[4]: gps+km_ora


> > Ez elo is fordulhat! Azon a szakaszon amig a kocsi fekez.
> > Mondjuk kvazi "repul felfele" a kocsi, mert lejto van, es fekezunk, es
szar
> > az ut.
> > Pont a fekezes alatt emelkedik, aztan a fekezes utan esik. Idobeni atlag
> > megvan.
> > Csak epp rossz idoben rossz atlag.
>
> Latom, most mindent atferditesz kisse. Nyilvan nem arrol beszeltem, amikor
a

:-)
Nem, csak annyit szeretnek mondani, hogy "laborkorulmenyek" kozott  talán
igazak az elméleti számításaid.
Azért csak talán, mert sokminden lehet, amit nem veszünk figyelembe. Pl az
auto "bólintása" a fékezéskor is erősen
beleszólhat a fékút hosszába. Gorongyos úton ez a "bólintás" messze
másmilyen lehet -> fékhatás vagy kisebb, vagy nagyobb.
De kizárt, hogy akkora!!!!!!  (Lengéscsillapítók, rugók válasza a különféle
terhelésformákra más és más.)
Nem beszélve a fékerőszabályzóról.
Hátrateszi az összes fékerőt a levegőben, aztán ha az orra ér le előszor a
kocsinak, akkor
nem akkora a fékhatás amekkora kellene. Vagy fordítva. A fene se tudja mi
fog
történni.
Nameg ott van még a Corriolis erő is ugye. Lehet, hogy elfordítja 90 fokban
a kocsit. :))))))))))))))))

> rallyauto eppen egy domb utan repul, hanem arrol, amikor a kerek egyenes
uton
> barmiert pattog. Vagy a szar lengescsillapito miatt, vagy azert, mert
gorongyos,
> hullamos az ut. Az egeszet azert irtam, mert az a kozkeletu - szerintem -
tevhit
> uralkodik, hogy a levegoben toltott tavolsaggal megno a fekut, hiszen -
hangzik
> az erv - ezalatt nem fekezhet a kerek. Nos, ez az, ami nem igy van.

Ha mondjuk az út bordái, és a kocsi pattogásának az aránya úgy jön ki, hogy
ugyan annyi a borda
mint a pattogasok szama, akkor megint más a helyzet. Maradhat a végén egy
pattanás, amit levegőben tölt
a kocsi. Máris hiányzik a fékútból egy darab.Pusztán azért, mert
szerencsétlen módon úgy jött ki a sebesség-úthibák aránya, ahogy nem kellett
volna...Ilyen adódhat a hétköznapokban.
Mondjuk képzeljuk el ezt 80-as sebességnél fekvőrendőr jellegű úthibáknál.
Fekvőrendőr pattan---------------leerkezik---fekvőrendőr pattan-----------
Azalatt az egy leerkezik alatt kell azt lefekeznie a kocsinak, amit
egyebkent
a teljes uton fekez le.
Simán elfolyosodik a gumi a hatalmas igénybevétel miatt a leérkezésnél.
Ellenben az egyenletes csúszásnál kevésbé.

Meggyőztelek?
Már akkor más az autó fékútja egyenes, rendes úton, ha rossz benne a
fékerőszabályzó, és hagyja bebólintani
a kocsit.

> > Nemááááááááár!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
> > Ez nonszensz!
>
> Ervek???

Lsd fentebb.

> Vedd eszre, hogy blokkolo fekezesrol beszeltem mindket esetben!

Tudom jól!

> > Ugy csinalsz mint aki nem fekezett meg soha szar hullamos uton.
> > Az auto ugy repul tovabb mint a gyozelmi zaszlo.
> De, fekeztem, csak normal autoval, nem abs-essel. Az lehet, hogy ezesetben
> valoban tovabbrepul.

Normál autóról beszélek én is.

> Honnan veszed?

Emlék. Vagy megérzés. Nemtudom. Vagy a kettő összjátéka.

> > Mondjuk egy tank benzinben biztos. :)
>
> Oke, allom! Csak ne verjel at!
> Hogy akarod csinalni? Nehez pont ugyanott fekezni, meg pont ugyanolyan
> sebesseggel beerkezni. Es hat en sajnalnam a teligumit. Nyaron jobb, az
jobban
> birja a gyurodest. A teliguminak leelezodnek a lamellai, es sokkal szarabb
lesz
> utana. Na meg most telen a hullamokban jeg is lehet, igy nem fer a meres.

Az a gyanum, hogy nem lesz szukseg "pont ugyan akkor, és ugyan annyiról, és
ugyan ott" fékezésre.
Elég jelentős különbség adódik szerintem a kb egyforma fékezés között is.

> De ha nem felejtjuk el, jobb idokben eloszedhetjuk a kerdest. :-)

Oké!
Esetleg ha más is be akar szállni időben szóljon!
Szerzek egy üres tartálykocsit... :-D
Najó, abbahagyom...

Arnold



More information about the Elektro mailing list