gps+km_ora
SZIGETI Szabolcs
szigi at ik.bme.hu
Tue Jan 27 15:09:23 CET 2004
> Kulonben ha igy van, miert is van egyaltaln ez az alufelni? Joval
serulekenyebb,
> dragabb. Ha nehezebb is, akkor nem ertem. (Sosem volt alufelnis auto a
seggem
> alatt.)
Mert nagyon szepen nez ki. Egyebkent tenyleg nem konnyebb jelentosen, mert
ugyan alu, de abbol meg tobb kell, mint az acellemezbol.
A serulekenyebb egyebkent relativ, az enyem pl. olyan, hogy a gumi kijjebb
van, mint a felni, igy ha nekisurlodok a padkanak (pesti parkolas ugye),
akkor sem serul. Lattam ennek ellenkezojet is, ott valoban ossze-vissza volt
karcolva, meg toredezve. Masreszt szerintem nem serulekenyebb, csak ha mar
megserult, akkor nehezebb/dragabb javitani.
A dragabb beszerzes meg realtiv, mert van kocsi, amit eleve ezzel adnak. De
egyebkent is a gyarilag extrakent adott alufelni joval olcsobb, mint utolag
venni.
> Meg olyat lattam, hogy egyes alufelnis kerekek gumija a felni felett olyan
> elkepesztoen keskeny, hogy nem is ertem, hogy veszel at egy-egy zokkenot.
> Persze jofajta utakra szantak oket valszleg. Es ilyen gumikat nem is latok
> kulon. Erzesre, sacc/kb igy jellemeznem: 215/45 R18 :-)
Nekem 205/55R16-os van nyaron, telen meg 195/65R15 lemezfelni, de ellegge
erezni a kulonbseget. Persze az egyik nyari a masik meg teli gumi, ez is
befolyasolja, de a magyar utakon az elobb joval jobban eszreveszi az
uthibakat, pedig csak 1,25 centival keskenyebb a gumi, amin all a kocsi.
Ennel peresebb gumi szerintem itthon mar hasznalhatatlan. Viszont kanyarban
joval stabilabb.
> > továbba, egy bizonyos sebesség felett szinte siklik az autó. ez minden
> > autóban más és más sebsség, de amelyik képes ezt elérni, annál nagyos
> > lecsillapodik minden, és csak szélzaj van. ha van.
>
> Na vegre, valaki visszaigazolja a teoriamat. :-) Akkor a Marson se fogunk
> osszeveszni. :-)
Ezzel csak az a baj, hogy amikor siklik a kocsi az ut felett, akkor
jelentosen csokken a fekhatas, es az oldaltaras is :-)
Szabolcs
More information about the Elektro
mailing list