Atalakitas
Pölös Attila
microlin at mail.datanet.hu
Tue Jan 27 12:42:55 CET 2004
> Lambda szonda mindenkepp kell szerintem, csak az
> a baj, hogy az nem az idealis keveresi aranynal ad
> jelet, hanem tul dusnal. Hogyan lehetne megis ennek
> a jelnek a segitsegevel az idealis keveresi aranyt
> beallitani?
~tizedmasodperces periodicitasu lengesre szoktak torekedni
az optimum kornyeken. a szonda kimenete nagyon hirtelen valt
"0"-rol "1"-re ha tul dus a keverek, es visszafele is.
50%-ra beszabalyozva a kitoltesi tenyezot, mar meg is van az
optimum. "papiron" legalabbis ilyen egyszeru, de hogy sw-ben
hogy lehet ertelmesen megcsinalni, az mas kerdes. szvsz egy
fuzzy PI jellegu szabalyozo popecul megcsinalna, ha az
alapjele a kitoltesi tenyezo 50%-tol valo elterese es az
elteres derivaltja, a kimenet pedig a befecskendezoszelep
vezerlesenek kitoltesi tenyezojen szukseges korrekcio.
nyilvan nem is muszaj konkret fuzzy architekturat
megvalositani csak ezert. eleg, ha azon az elven kepzi az
emberfia a beavatkozojelet. gyari rendszerekben tutira
maskepp csinaljak. de az kit erdekel? :)
Gyakorlatban azt lehetne csinalni, hogyha a lambda szonda
tul dus kevereket jelez, azonnal elzarni az alapjarati magnesszelepet,
egesz addig, mig a lambda szonda megint "nullat" jelez es meg utana
elzarva tartani egy rovid idore, aztan megnyitni stb. Ezt a szabalyozast
gyorsitaskor = gazpedal relativ gyors lenyomasakor letiltani, mert olyankor
eleve dus keverekre van szukseg.
Az adatok kielemzesevel, pl ha a lambda szonda bizonyos fordulatszam
tartomanyban folyamatosan dus kevereket jelez, szabalyozni lehetne
a karburatoron a fuvokak kisebbre cserelesevel, benzinszint allitassal.
Legalabb tudnank, hogy valami nincs rendben a karburatorral.
Udv: Po:li
More information about the Elektro
mailing list