gps+km_ora

Petrik Gergely spee at freemail.hu
Tue Jan 27 12:00:36 CET 2004


On Mon, 26 Jan 2004, pyxys1 wrote:

> PG> amikor nagyon dinamikusan manoverezel, akkor is a kmorat
> PG> nezed? :)
>
> a dinamikus manõverezésen a gyorsítást és a fékezést érted?
pl olyankor csinal ilyet az ember, amikor eloz, vagy ha
elelep az oreg neni jarokerettel. ilyenkor ritkan erdekes
az, hogy mennyivel megyunk.

> ezt direkt csináltam, amikor mértem. nagyon gagyi volt. egy intenzív
> gyorsításkor akkorákat ugrott a gps által rajzolt kmóra, hogy csak
> na. gyakorlatilag nem is értékelhetõ amit mutat. megsaccolhatod, kb
> 7sec alatt 100-on van a szekér, ezalatt a gps 7 adatot tud venni. :-(
> a fékezés meg még gyalázatosabb.
ez igy logikusan hangzik. tkepp azt modnhatjuk, attol fugg,
hogy mennyire jo a muszer, hogy mire akarod hasznalni. pl
azt megmerni, hogy mennyi ido alatt van szazon, nem
alkalmas. de menetsebesseg detektalasara azert annyira nem
rossz. plane annak fenyeben, amit mar mas is emlitett,
es lejjebb Te is, meg magam is megmertem 3 kocsiban: a
fedelzeti kmora "csal". sztem direkt igy allitjak be: inkabb
tobbet mutasson, mint kevesebbet. szvsz ez azert dicseretes
hozzaallas. mi van, ha vki a gyarinal magasabb gumit szerel
a gepre? ugyanakkora kerekfsz mellett gyorsabban halad.
ilyenkor mi van? nem tudok olyanrol, hogy ilyenkor
ujrakalibralnak az orat. meg az se biztos, hogy tobbfele
gumit is fol lehet tenni. nem ertek hozza. :(

> PG> sebessegmeres. mitol lehet? vagy nem pontosabb, csak nekem
> PG> tunt ugy?
>
> nekem meg úgy tünt, hogy nem túl pontos. néztem a fordulatszámmérõt és
> néha volt, hogy 3000-nél is 150et mutatott, meg volt úgy is, hogy
> 3200 körül is 150... elég nagy baj, hogy az eredeti kmóra, tök szar,
ezt vagy elnezted, vagy megrendult a gps-be vetett hitem. ha
folyamatosan alacsonyabb sebesseget mutat, az azt jelentene,
hogy fokozatosan "lemarad" a mert pozicio. pedig egy gps-nek
boven tudnia kell a parszaz km/h sebesseget. katalogusadat
szokott lenni, hogy pl 999 csomoig mer, meg 6 g-ig (garmin
gps modulok).

> csal, mint állat, ráadásul nem lineárisan, minnél gyorsabban megyek,
> annál többet csal. (óra szerint nem tudnék gyorsabban menni 120-nál)
> szal csak a fordszámmérõhöz tudtam viszonyítani. könyv szerint
> 3500-nél 170, 4000-nél 200. sokra nem mentem a pontosság
> megitélésében, de azt feltételezem, hogy a fordszámmérõ jól "jár".
en meregettem a sajat vacakommal, es az realisnak
tuno adatokat irkalt. amikor a sofor tartotta a sebesseget,
nem ugralt +-1 km/h-nal tobbet a mert ertek. mivel a
poziciohiba nem halmozodik, ez ki is adja a
masodpercenkenti meresi hibat. a masik meres meg a mar
emlitett kerekparos: ritkan szokott nagyon ingadozni a
sebessegem, plane hegymenetben. beallok 14-20 km koze
valamire, es megprobalom tartani. az egymas utani mert
ertekeken nehany km/h-s ugrasok a meresi hibabol jonnek, ez
ilyen kis sebessegnel ertheto is. de 50 korul, plane afolott
a hiba csak kisebb kene legyen. azt irtad, az idojarasi
korulmenyek eszmenyiek voltak, nem veletlenul szaguldottal
kicsit gyorsan. igy meg azt se mondhatjuk, hogy amiatt
tevedhetett a keszulek. erdekes.

--
G




More information about the Elektro mailing list