gps+km_ora

pyxys1 pyxys1 at westel900.net
Mon Jan 26 22:34:33 CET 2004


Hello Petrik,

2004. január 26., 10:32:43, írtad:

PG> On Sun, 25 Jan 2004, pyxys1 wrote:


PG> amikor nagyon dinamikusan manoverezel, akkor is a kmorat
PG> nezed? :)

a dinamikus manõverezésen a gyorsítást és a fékezést érted?
ezt direkt csináltam, amikor mértem. nagyon gagyi volt. egy intenzív
gyorsításkor akkorákat ugrott a gps által rajzolt kmóra, hogy csak
na. gyakorlatilag nem is értékelhetõ amit mutat. megsaccolhatod, kb
7sec alatt 100-on van a szekér, ezalatt a gps 7 adatot tud venni. :-(
a fékezés meg még gyalázatosabb.

PG> a pontossag sztem relative jo, 1-2 km/h-n belul mer kis
PG> sebessgeknel is (biciklin mertem, hegymenetben :) -
PG> mindennek persze utana lehet szamolni a HDOP ertekbol. abbol
PG> eleg siralmas eredmeny jon ki. 30 m/s sebessegnel, es 2 m-es
PG> HDOP-nal a ket minta kulonbsegere mar 4m hiba adodik, az
>>12%. de a gyakorlatban vmiert joval pontosabb a

PG> sebessegmeres. mitol lehet? vagy nem pontosabb, csak nekem
PG> tunt ugy?

nekem meg úgy tünt, hogy nem túl pontos. néztem a fordulatszámmérõt és
néha volt, hogy 3000-nél is 150et mutatott, meg volt úgy is, hogy
3200 körül is 150... elég nagy baj, hogy az eredeti kmóra, tök szar,
csal, mint állat, ráadásul nem lineárisan, minnél gyorsabban megyek,
annál többet csal. (óra szerint nem tudnék gyorsabban menni 120-nál)
szal csak a fordszámmérõhöz tudtam viszonyítani. könyv szerint
3500-nél 170, 4000-nél 200. sokra nem mentem a pontosság
megitélésében, de azt feltételezem, hogy a fordszámmérõ jól "jár".


-- 
Üdvözlettel,
 pyxys1                            mailto:pyxys1 at westel900.net




More information about the Elektro mailing list