olom vs. EU (vagy nem is annyira OT)
jhidvegi
jhidvegi at freestart.hu
Mon Jan 19 18:26:49 CET 2004
>A legvegen par esetben (korlatozasokkal) engedelyezik a fenti anyagokat, de
>egyebkent teljes tiltas van az ezt tartalmazo elektromos es elektronikus
>termekek forgalomba hozatalara.
>Kivancsi kerdesem: ket ev mulva milyen akkumulatorral aruljak majd az autokat?
Nem tudom, valszleg ugyanugy olomaksival. Viszont hasonlokat jo reg en is
hallottam a Vishaynal ott, ahol elektronikus alkatreszeket galvanizalnak,
javaroszt onoznak. Ott hallottam, hogy az olommentes forraszanyagokra valo
atreres varhato, de nem tudtak megmondani, hogy akkor mi lesz az on otvozoje. Ti
tudjatok? Asszem ez mindannyiunkat eleg kemenyen erint.
A 6 vegyerteku kromrol is hallottam egesz mas cegtol. Egy autoban grammra meg
lesz szabva (vagy mar meg van) hogy mennyi kromatos alkatresz lehet benne. Regen
az iparban a cadmium kromatozas kedvelt, elterjedt passzivalo eljaras volt
horgany utan. Ettol voltak a csavarok olyan aranyszinuek. Nekem is van meg
vmennyi ilyen regi csavarom, ma mar jo rondak, nem rakom be sehova. Viszont ma
mar pl alu ontvenyekkel a mai vegyeszek azt csinalnak szinte, amit akarnak,
ertem ezalatt, hogy olyan lesz a szine, amit a T vevo kivan. A vas alapu
autoalkatreszeket leggyakrabban minimum elektroforetikus festesnek vetik ala, de
gyakran elotte meg vmi galvanizalason is atesik, leginkabb horganyozason. Ilyen
festouzemekben is jartam joparban, zommel vmi autogyarnak beszallitok, irdatlan
mennyisegu autoalkatreszt nyomatnak, mondhatnam kamionszamra, es orszagszerte.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list