Gyujtasvezerles AVR-el.

Trebitsch trebi at algoritmic.hu
Sat Jan 10 23:52:38 CET 2004


----- Original Message ----- 
From: "jhidvegi" <jhidvegi at freestart.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Saturday, January 10, 2004 11:14 PM
Subject: Re: Gyujtasvezerles AVR-el.


> Aztan rajottem, hogy az egesznek nincs olyan nagy jelentosege. A lenyeg
az, hogy
> a gyujtotrafo ugy legyen meretezve, hogy ami jut ra, azon elegendo
energiat
> tudjon felhalmozni. Menet kozben nincs gond, mert az aksi megvan altalaban
> 13,8V, inditozaskor meg vagy trukkozni kell, vagy ugy van meretezve a
cumo, hogy
> akkor is eleg lesz az energia, ami ilyenkor akar csak 8V-os akkufeszt is
jelent.
> Nem jut eszembe, de mintha lattam volna valami rajzot arra, hogy ekkor a
gyujtas
> meg nagyobb feszt kap, mint menet kozben. Tudja valaki, hogy csinaljak?

Marha egyszeruen: van egy  soros ellenallas,  uzem kozben azon keresztul
kapja a tapot a trafo, kb. 10V van rajta olyankor.  Az ellenallas par tized
ohm lehet, sose mertem, a trafo arama 4-5A.  Oninditozaskor meg a
gyujtaskapcsolo megfelelo pontjarol direktben (is) megy ra a delej, tehat
rovidrezarodik az ellenallas. Ilyen pl. a farmotoros Skodak gyujtasa is.
De a legegyszerubb a megfelelo NPN tranzisztort jol kinyitni. BUW13A ebben a
kapcsolasban 0.1V-ig kinyit, 0.5-0.6A bazisaramra. Ha feszultseg marad a
kapcsoloelemben, akkor az disszipal is. A disszipacios hot aztan
(augusztusban) egy 60-70 fokra folmelegedo motorterben kene elvezetni
valahogyan, valahova... En inkabb nem engedtem komolyabb disszipaciot.

Trebitsch



More information about the Elektro mailing list