Nyomatekmeres
Ökrös Miklós
mokros at freemail.hu
Fri Feb 13 16:41:27 CET 2004
Szia Pepe!
Nagyon tetszik az ötlet, röviden ennyi.
Miklós
----- Original Message -----
From: Varsanyi Peter <varsanyi at axelero.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Friday, February 13, 2004 4:23 PM
Subject: Nyomatekmeres
1. A légcsavart egy gumituskókat tartalmazó tengelykapcsolóval kötöd a
motorhoz. A gumituskók torziója 5-10 fokos szögelfordulást eredményez a
tengelykapcsoló két oldala között a terhelés hatására. A tengelykapcsoló
mindkét oldalára felraksz egy tárcsát, amin van egy mondjuk 15 fokos
kivágás. Nyomatékmentes állapotban egy fénysugár átlát a teljes 15 fokos
lyukon. Forgatva a rendszert, egy olyan impulzus-sorozatot kapsz, melynek a
frekvenciája a fordulatszámot mutatja meg, kitöltési tényezõje pedig
arányos lesz a két rés egymáshoz képesti szögével, ami pedig a gumituskók
deformációjától, tehát a nyomatéktól függ. Tehát semmi egyebet nem kell
tenni, mint egy akár gagyi szkóppal megmérni az impulzus-szélesség
alakulását, és abból mindent vissza lehet számolni. Ja, és persze álló
állapotban ki kell méricskélni a gumituskók deformációját, ami házilag
könnyen megoldható. Szóval ehhez kell 2 alu tárcsa kis bevágással, egy
fényforrás meg egy fototranyó erõsítõvel, meg egy bármilyen idõmérõ eszköz.
Ennél olcsóbbat nem fogtok kitalálni... Ráadásul ez benzinmotorra is jó,
mert a gumituskó jól kiátlagolja a rezgéseket.
More information about the Elektro
mailing list