megvalosul: gps+km_ora

Petrik Gergely spee at pluto.shacknet.nu
Fri Feb 6 10:46:15 CET 2004


On Fri, 6 Feb 2004, hwsw famulus wrote:

> >megelozoen egy vezetestechnikai felmeresen atesnenek a
> >nepek, annak lenne nemi visszatarto ereje (Te emlitetted,
> >ugy remlik, hogy megvan az a pozitiv hatasa a tanpalyanak,
> >hogy utana objektivebben szemlelik magukat az emberek -
> >plane, ha nem ugy sikerul a mutatvany, mint elotte
> >gondoltak).
>
> Ne maaaa, emberek.
> Kotelezo, meg ize, mindig mastol varni a megoldast,
> allam bacsi majd torli a seggem is......, hogy
> megvedjen masoktol.
nem is csak masoktol - sajat magu(n)ktol. a tobbi, amit irsz
roppant szimpatikusan hangzik, de a lustasag fel egeszseg alapon
nincs ember (tisztelet a kivetelnek), aki ezt csinalna hobbibol.
egyreszt mert igenis feltik a tragacsaikat, masreszt mert "kinek
van ideje jatszadozni"... Pyxys elsosorban azt kifogasolja
sztem, amire en is gondolok, azaz hogy nem szurik az
"alkalmatlan"-okat. es aki "alkalmatlan", vagy szimplan bena,
annak fejeben meg se fordul gyakorolni. a benasaga kiderulne a
kotelezo tanpalyas gyakorlaton, magaba szallna az illeto, es
ragyurna sok penz befektetesevel (nem biztos, hogy lefizetes),
mert MUSZAJ lenne.

a noi vezetok jo resze, meg a nem muszaki beallitottsagu
ferfiak is olyan tavolinak erzik kozepiskolai fizikaoraikat,
hogy addig fel sem merul bennuk, mit tud 1.5 tonna tomeg, ha
akar csak 30-cal megy, amig egyszer odaig jutnak, hogy nem
tudjak megallitani vmiert. es mi van akkor, ha 0.5 meter
gyurodesbol eredo tavolsagon all meg 50-rol. illetve nehanyan,
lefogadom, nem ellenkormanyoznanak, ha megpordul a jargany, mint
ahogy szinten sokan hatramenetben is rossz iranyba tekerik a
kormanyt elso probalkozasaik alkalmaval.

de most eszembe jutott egy komoly gyakorlati akadaly a
felvetesemmel szemben: mi van, ha vki szerez jogsit, de kocsija
nincs utana? az a 2 ev alatt nemigen fejlodik. mindegy,
reszletkerdes. :)
--
G

> A vezetesi keszseg fejlesztese az igenis
> ontevekenysegi feladat!
> Gyakorolni, gyakorolni......
>
> Az autot ki kell probalni, arra vannak a nagy, hetvegen ures parkolok,
> szeles beton placcok, stb
>
> Annak idejen ugy husz eve mi egyszeruen, kiraktunk a ceg parkolojba parzsak
> gyurott papirt
> es csinaltunk gyorsulasi, megallasi, kikerulesi, szlalom, kezifekfordulo,
> szukhelyre beferesi probakat.....
> jokat lehetett porogni es megvolt a szorakozas is a csapatnak
> A tet 1 uveg bikaver volt alkalmankent.
>
> Ugyanezt telen egy szelesebb ures mellek utcaban is lehet gyakorolni 20-30as
> temponal is.
> Lenyeg, hogy ne akadjon a kerek semmibe amig megnem all a gep akar magatol
> is.
> A felboritasra csuszos uton ugysincs esely, szarazon pedig komoly tempo kell
> azert.
> A legnyomasnak!! viszont jonak kell lenni a gumikban az ilyen jatekhoz.....
> Kulonben eleg furan tud viselkedni a gep.
>
> Havas/jeges uton ovibol jovet a magam szorakozasara es
> a fiam oromere manapsag is levagok egy ket flakkot, treningnek is jo.....
>
> Sot idonkent szaraz uton is megeresztek egy-ket sivito gumis derekszogu
> fordulot, hagy
> szokja az agy a korekkcios technikakat, nomeg
> rogton kiderul ha valameylik gumi laposabb mint kene.
>
> Ezen vezetes technikai dolgoknak egy titka van, nem kell az autot ilyenkor
> kimelni, hanem
> megkell mozgatni es akkor megszokja az ember a viselkedeset es
> nem panikol amikor hasonlo helyzetbe kerul az uton, mert
> nem akkor talalkozik eloszor eleteben a
> latszolag kezelhetetlen auto erzessel ill.
> lesz elkepzelese a fizikai es szemelyes hatarokrol is
>
> KJ



More information about the Elektro mailing list