kamera chipset kerdes

Andras Tantos andras_tantos at yahoo.com
Thu Feb 5 06:54:01 CET 2004


Hali!

> >Hat, leirom, en miben mesterkedem, lehet, hogy mast is erdekel: szoval
> >szeretnek sztereo kepfeldolgozast csinalni aranylag gyorsan (4fps).
> >Ehhez elso korben az kell, hogy a ket kamera a kepet egyszerre
> >keszitse, azaz a targyak ugyanott legyenek a terben mindket a ket
> >kameraval keszult kepen.
>
> Ez erdekel engem is. Azonban en egyetlen nagyobb felbontasu
> kameraban+picike optikaban gondolkodom. Mindjart megerted, ha ezt a
> linket megnezed:
>
> http://www.tar.hu/norbimagan/fizika/3dfoto/3dfoto.htm

Sajnos a tar nem erheto el kulfoldrol. De azt hiszem tudom, mit szeretnel
csinalni: ket miniatur 'periszkoppal' a kamera latoterenek ket felere
vetiteni a ket oldal kepet. Nem?

> Elonyei: Egy kamera kell, fele annyiba kerul. 1 optika kell, megintcsak
> feleannyi lovetta. Egy elektronika kell, ilsmet felezodik a penz. :)
> Cserebe kell egy foldmeroprizma, vagy egy szappantartoszeru doboz,
> illetve 3db tukrocske. :) Ja, es ha motros beallitas kell, akkor csak
> egy motor+mechanika!

Hat igen, ezzel nem akartam en szorakozni... Meg aztan, ha 10 dolcsiert
adnak egy szenzort, optikaval, mindennel, akkor nem is eri meg nagyon massal
bajlodni.

> >A feldolgozasi sebesseg meg olyan, hogy mas, mint FPGA szoba se kerul.
>
> Azert erdekelne, hogy hogyan lesznek ebbol 3D-s vektorok. A 2D-re oke.
> Elkiemeles, elkereses, csoportositas, forma-adatbazisok, stb... De a 3D
> az nem kismiska.

A kulcsszavak: disparity map; temporal field; motion vector; es hasonlok.
Nagyon nagy irodalma van. Abba az iranyba is el lehet indulni, amit te irsz,
de az nem tipikusan FPGA-nak valo feladat. En egy dinamikus programozason
alapulo megoldast valasztottam. Ha erdekel itt van egy-ket cikk, ami az
otleketek egy reszet adta:

http://extra.cmis.csiro.au/IA/changs/doc/match_smbv01.pdf
http://extra.cmis.csiro.au/IA/changs/doc/match98-246.pdf
http://extra.cmis.csiro.au/IA/changs/doc/sun02ijcv.pdf

Nem 3D vektorok lesznek egyebkent belole, hanem elso korben egy
eltolas-matrix, aminek minden egyes eleme megmondja, hogy mondjuk a jobb kep
egyes keppontjait mennyivel kell eltolni, hogy a bal kep megfelelo
keppontjaira essenek. Ebbol az informaciobol mar pofon egyszeruen ki lehet
szamolni, hogy az adott keppont-parhoz tartozo targy milyen messze van.

Udv,
Tantos Andras
<http://andras.tantos.homedns.org>



More information about the Elektro mailing list