inductor
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Fri Aug 20 09:21:51 CEST 2004
Szia,
2004. augusztus 20., 8:31:23, írtad:
AG> Halihó!
AG> 2004. augusztus 19. 23.21 dátummal Hidvegi Jozsef ezt írta:
>> Te irod masodszor, hogy mekkora lehet a klima, ezesetben a motorra hato
>> terhelese, amit ha kb 3,5-tel megszorzunk, akkor 14-17,5 kW koruli
>> valodi hutoteljesitmenyt jelent. Haat, ekkora hutessel egy auto
>> belsejet kanikulaban is jo fagypont ala lehet szoritani, de az is
>> lehet, hogy a -15 fok is osszejonne.
AG> Számold rá, hogy verőfényes napsütésben mekkora az a hőmennyiség, amit a
AG> napsugárzástól kap az autó. Szeretsz számolni... :)
AG> Aztán az is számold bele, hogy a beszívott levegő eléggé meleg, mert az
AG> aszfalt felett szívja be... :)
AG> Aztán azt is, hogy a műhelyed áll, mint a hülye, a kocsiban meg
AG> 130-150km/h száguldozol, közben csiklandozza a jó kis 40-50 fokos
AG> levegő... :)
AG> Az autóban áteresztő klíma van, ami nem azonos a műhelyedben található
AG> beltérivel, ami az egyszer-kétszer lehűtött levegőt ismét lehűti, hanem
AG> mindig meleg levegőt kell lehűtenie... :)
AG> Na?
csak egy kis adalék.
nem is kell eszeveszetten sűtnie a napnak ahhoz, hogy a kocsim
belsejében lévő fekete minden, úgy felforrósodjon, hogy ne lehessen
kézzel megfogni. ha jól tom, akkor amit nem bírok folyamatosan kézben
tartani, az kb65-75 fok feletti hőrsékletű. na, a szekérben az ülésket
nem hogy fogni nem lehet tartósan, hanem érintésre is felszisszen az ember.
elől műszerfal teteje, két nagy bőrfotel, középkonzol... a hátsokat
nem mondom, mert le fóliáztam a hátsó oldalablakokat és a hátsó ablak
előtt meg ott a sötétítő is. de a két fotel+műszerfal, szeintem, simán van 2.5m2,
és nincs légmozgás, ebből talán lehet saccolni, hogy micsoda írtózatos hőség alakul ki
bent percek alatt. mivel a klímának ezt le kell győzni-e, hát... nem
kis meló.
--
Üdvözlettel,
pyxys1
web: www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu
More information about the Elektro
mailing list