Re: Joule méroke
Király Gyula
kingkey at axelero.hu
Fri Aug 13 21:05:23 CEST 2004
Üdv!
>Az is látszik a második ábrán, hogy amikor rákötik az áramot, akkor meg
>negatívba megy a szekunder, de nem alakul ki ív. Erre írtam én, hogy
>egyenirányítóként működik. Nem állítom, hogy az ív maga egyenirányítana,
STOP!
Hagyományos gyújtás esetén az autóban
_autotrafó_ van...:}}} az áttétel mondjuk primer
300 me. szek . 20600 ( Bakos...), legyen 70.
Ha rákötsz 14.4 V-ot, ~ 1 kV keletkezik, jól
mérhető, de _ nem lesz szikra, kevés a fesz_.
A primerbe nyomjuk befelé az áramot, gyűjti is
szépen, aztán megszűnik a primer áram, megszakítás
lőn. ( ideális esetben FET, pl. ) .Ekkor Lenz et. miatt
a primeren megjelenik egy lórúgás, 0.25 uF kondi esetén
akár 300 V, na ezt szorozd az áttétellel, lesz szikra.
Aztán az íváram a szórt ezen-azon kialakuló
rezgésekkel ugyan ingadozik, _ de az ív kialvásáig_
pozitív tartományú> ingadozó egyenáram.
Az a szomorú helyzet, hogy mert egyenfesz van a szikrában,
és mert az ív könnyebben létrejön, ha a "csúcs" elektróda
pozitív ( nem emlékszem, nemköpködni!), viszont nagyobb
anizotrópiánál jobban is fogy az elektród, pl.az újabbik
elosztó nélküli kisPolskimban időnként felcseréltem
a két hengeren a kábelt, mert ott ugye az egyik szikra
"negatív" a másik meg " pozitív".
Mindegy, ahogy HJózsi szokta mondani :" jó trafóba
sok vas kell, vagy több freki" itt is igaz, hagyományos
gyújtótrafót jót csak nehézben találni.
Gyula
P.s.:
nem is értem a burkusokat, a hathengeres autómban
kisebb méretű trafó van, mint a régi kisP-ben volt...:}
meg is látszik az eredménye: 14V akkufesznél pöccre indul,
12V-nál köszörül elébb egyet.
Az a baj, hogy szerintem nem kellene nekem
itt az észt osztani...:}}}
More information about the Elektro
mailing list