Re: hétvége
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Fri Aug 6 22:20:07 CEST 2004
Szia,
2004. augusztus 6., 14:01:22, írtad:
FA> Ezeknek a gépeknek semmi köze nincs az utcai autókhoz. (Sajnos...)
FA> A gyár direkt verseny célokra készíti igen nagy munkával. Pl szinte az
FA> összes 4 kerekes.
FA> Subaru kivételével szériában nem is nagyon van 4 kerekes ezekbol.
FA> Pl Ford Focus, Peugeot 206, 307cc. Ezek mind "buta" kis elsokerekes
FA> hétköznapi
FA> autók, WRC-ben meg vadállat négykerekes turbómotoros jószágok.
(a lancia is gyárilag 4 kerekes volt...)
FA> A régi szép idokben ez úgy ment, hogy kellett szériában is gyártani.
FA> Lancia Delta fénykorában pl.
FA> Akkor az az autó megnyert mindent (87,88,89,90,91), és bemehettél a boltba,
FA> és meg is vehetted nem is olyan sokért.
FA> Persze nem teljesen ugyan azt, nem voltak bukócsovek, akkora spoilerek stb.
FA> Nem olyan eros anyagból volt.
az evo3-on minden úgyanúgy volt, a kerékjárati dob volt csak kisebb,
mert az utcai autóra nem raktak olyan széles kerekeket...
FA> De kb ugyan ugy 3-4mp körül volt százon. :)
sebesség mámort azóta sem érztem egy másik autóban sem:-(
FA> És lehetett venni hozzá minden olyan alkatrészt, amivel vérbeli rallykocsivá
FA> lehetett varázsolni. (Titán hajtókarok, stb.)
FA> Mind a mai napig fut is belole. (az egyik legjobban eltalált súlyelosztású,
FA> vezethetoségu 4kerekes autó...)
na azért a vezethetõségrõl beszéljünk egykét szót. azé nem olyan volt
az, hogy csak beül az ember, oszt gyí.
elsõnek az volt a fura, hogy minden "emberes" rajta. kicsit nehezebb a
kormányszervó, kicsit nehezebb a kuplunk, (amikor elindul)hangos, mit
hangos, ordít, mint egy állat, roppant kemény a futómû, szal, olyan "melós" autó.
aztán a gázpedál. igen óvatosan kellett banni vele, mert nagyon
megbírt lódulni, aztán az ember csak azt vette észre, hoyg a fejét nem
bírja elõrahajtani, hogy megnézze, hogy mennyivel is megy...
a gyors váltásokhoz nem ártott a szekvenciális váltó, mert olyan erõs
volt a gyorsulás 2-ben pl. hogy igen könnyen mellé lehetett dugni.
de miután az ember megtanulja vezetni(én 3szor törtem porrá, mert
voltam olyan buta, hogy azthittem, hogy ha jó az autó, akkor majd én
is jól tudok vezetni, na meg volt rá pénzem is akkortájt, hogy
megtehettem:-)) )... hát maga a csoda!
FA> Épp minap forrasztgattam át egy ALS (turbót fordulaton tartja a váltás,
FA> fékezés alatt is, hogy ne legyen turbólyuk) panelt az egyik ilyen dudu
FA> befecsk. komputerebe. A legenda tovább "él" :))
szerintem a legjobb vezetési élményt adó autó a világon.
(még egy s4-et kipróbáltam volna, pl. motor a hátsó üléssor helyén:-).
a maga idejébn verhetettlen volt. csak bazi nagy teljesítmény
miatt(asszem 650LE? egy golfnyi autóban), ahogy vki írta, sokat meghótak benne )
FA> Arnold
--
Üdvözlettel,
pyxys1
web: www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu
More information about the Elektro
mailing list