Funyiro - folyt.
B.István
renyta at axelero.hu
Tue Sep 30 21:26:43 CEST 2003
> >Az alu hotagulasa (ha nem is sokkal), de kulonbozik az
> >aceletol, es raadasul ez az aluminium ontveny igen rideg
szerkezetu.
> >Ha egy motor nincs tulsagosan terhelve es igy nem szamottevo a
> >melegedese, vagy szamottevo, de folyamatos uzemu vagyis nincs ideje
> >gyakran lehulni, akkor nyilvan a megszakadas eselye is aranyosan
> >csokken.
>
> Az elv jol hangzik, nagyobb motoroknal igaz is lehet. Azert a
nagyoknal, mert -
> mint irtam - a nagyobb motoroknal az induktivitasok jelentosege
sokkal nagyobb,
> emiatt viszonylag ugymond karcsubbra lehet, sot, hotechnikai okokbol
muszak is
> igy meretezni a tekercseket, kalickat is.
> Kis motoroknal eleg mackos keresztmetszetu rudak mennek at az
egyebkent lemezelt
> forgoreszen, hogy ha van is hotagulasbeli kulonbseg, azt a vas a
lemezelt
> szerkezete miatt siman folveszi, sot, ennel tobbet is folvehet.
Haaat igen, a lamellak sikjara meroleges iranyu valtozast igen, de a
sikokkal parhuzamos iranyaban mar nem. Az aluontveny hotagulasa kb
duplaja az acelnak (nem is hittem, hogy ekkora, most talaltam adatot).
Persze nem is ez a fo gond, hanem a rugalmatlan aluontvenyek fizikai
sajatossaga, tudniillik az, hogy mar amikor kiontik a hezagot, akkor a
kihules soran keletkeznek a hajszalrepedesek amik a kesobbi
homozgasokra hajlandok teljesen elszakadni egymastol. Ez pedig
teljesen fuggetlen a keresztmetszettol es alaki tenyezoktol.
> Nem erdemes olre menni a teman, annyit nem er.
> hjozsi
Szo sincs olre menesrol, de talalkoztam ezzel a jelenseggel es mint
erdekessegre, hat ugymond ''raszivtam'' magam a feldobott temara.
Bocs, de nem a kotozkodes ordogi ke'je vezetett!:-))
udv: I.
More information about the Elektro
mailing list