adatok egy nagy dieselmotorrol
Balogh Laszlo
lbalogh at mediavox.hu
Fri Sep 12 22:05:34 CEST 2003
>> Uristen, nem sok ez egy kicsit?? Jol meg kell gondolni hogy hova
>> vezenyeljenek egy ilyen gepet. Megeri egyaltalan hajoval szallitani
>> valamit? En ugy tudtam, hogy azert poen, mert a hajo tomegenek harmadik
Ratapintottal a lenyegre. :) De megeri, mert irtozatos mennyisegu arut
kepes szallitani, igy ha elosztod a koltsegeket akkor nem is olyan gaz
a szallitasi koltseg. Azonban arra is raereztel, hogy igen, NAGYON ki
kell szamitani a szallitasokat. Uresben nem celszeru a hajonak mennie,
mert akkor a szallitmanyozo ceg fizet ra de nagyon. Emiatt aztan
sokszor elofordul hogy egy hajo valahol az isten hata mogott vesztegel
hetekig, sot honapokig. En ezt sajnos nem tudtam tengeren megelni, de
uszalyon annal inkabb, pedig az mennyivel kissebb. Nem is egyszer
fennt "felejtettek" minket Passau-nal egy-ket hetig. :) Nem volt
visszafuvar.
>> gyokevel aranyos a szukseges motorteljesitmeny, igy nagy mereteknel
>> jobban megeri mint az egyeb szallitasi modozatok. De kezdek ketelkedni
>> az elmelet ervenyessegeben.
>> Ezt a bohom nagy dogot mennyi ido alatt lehet allo helyzetbol eletre
>> rugdosni? Mi van veszhelyzet eseten egy hadihajoval? Reg vege a haborunak
>> mire beindul... Vagy ezek nem is allnak le soha, csak a karbantartasok
>> idejere, vagy akkor sem?
:))) Ja taposs a fekre, ekkor elougrik egy NAAAAGY lapat a hajo
orranal.... :)))
Node komolyan. Hat igen. Az ilyen nagy dogok "fek"tavolsaga tobb km,
soot. Tobb tiz, vagy 100 ezer tonna sulyokat kell megallitani egy
olyan kozegben ahol nincs szilard pont... Mindket gep hatramenetbe
kapcsolva (ruckverc) is edeskeves. En vezettem a Hunyadi
szemelyszallitot (kotelezo volt megtanulni), es biza nem egyszeru
feladat. Amuyg meselhetnek, mikor fennt voltam Komaromban a Vasarhelyi
rendezo-hajon, es egyik este mikor a teljes szemelyzet tajt reszeg
volt, kaptuk a hivast hogy elszabault egy leparkolt uszaly (en voltam
szoliban).....
Szal a megallitas es navigalas nem egy egyszeru feladat, fokepp nem
egy bazi nagy tengerjaron...
>> Ez az iszonyatos mennyisegu rossz minosegu olaj embertelen sok fustot
>> termelhet. Mar ertem hogy miert aggodnak a termeszetvedok, eddig el sem
>> tudtam kepzelni, a fene gondolta volna hogy ezek ennyit esznek.
>> Vagy vannak mar low power hajok is? ;)
:))))) Low power hajok... :)) Ez tecccccik! De egyebkent igazad van,
de egyebkent eleg komoly kornyezetvedelmi szabalyok vonatkoznak a
hajokra. Regebben ne tudjatok mi mennyisegu olaj ment egyenesen a
vizbe, ... meg a Dunaba is...
>> fordult mar olyan elo, hogy ket ilyen talalkozott, es mint a
>> bolygopalyaknal, elore kiszamitottak, hogy fel ora mulva fognak
>> osszeutkozni, utkozeskor ennyi lesz a sebesseg, irany, melyiknek az orra
>> fog a masikba hova belefurodni, a fedelzet adott reszet komotosan
>> kiuritettek, megtettek a szuks ovintezkedeseket, es vartak, hogy
>> megtortenjen. es meg is tortent.
Ha a baleset elkerulhetetlen, akkor elsosorban arra torekednek hogy a
talalkozas orral tortenjen. MOndhatni frontalisan. Hagyomanyos hajok
(tehat nem tolohajok, vagy komphajok) eseteben igy a legkisebb a
serules.
>> mondjuk akkor milyen lehet ilyennel "padka" melle parkolni? mert ugye ha
>> elszamolja a kapitany lehet hogy ujra kell csinalni a kikotot.
Nem padka, hanem ponton
Ahogy mondod! Ha annyira elszamolja magat, akkor szakad minden. Mi az
erosebb, a hajo vagy a ponton? :)) Csak folyamon maradva egy
2cm vastag acelsodrony kotel ugy bir szakadni mintha cernaszal
lenne.... felelmetes latvany. Egy volt kollegam igy halt meg
(szegeny). Vontatohajon tortent, 4 uszalyt vontattak hegymenetbe,
megrakodva foszfattal. Ez idaig nem is gond. Az egyik acelsodrony
kotel azonban el volt faradva, elszakadt, visszavagodott a vontatora
es szegenynek levitte a fejet.... had ne ecseteljem tovabb.
De asszem P.Laci is tudna meselni ezt azt. :)))
Udv
mcll
More information about the Elektro
mailing list