allofutes
Vajk Fekete
Vajk.Fekete at oracle.com
Fri Nov 21 20:55:35 CET 2003
te figyumar!
szoljatok mar legyszi hozza ehhez a ket dologhoz:
1. a suru olaj azert nem jo a motorban, mert bar a szivattyu igyis ugyis
megmozgatja, azert a jajj:VISZKOZUS olaj a belso surlodastol melegszik
mint allat, aztan az nem olyan jo, meg meg a LE-t is megeszi.
2. az ok, hogy a hideg motorban a mezszeru olajat is atpreseli a
szivattyu, mert terfogataram, meg minden, de valahonnan fel is kell
szivnia! (szi-va-ttyu) biztos felszivja buborek (hogyhivjak a
vakuumbuborekot???) nelkul?
koszi
vajk
jhidvegi wrote:
>>nem idézek be mindent, jó?
>>az olaj+szivattyú meg ilyenek tekintetében meg vagyok győzve, köszönet
>>érte.
>
> Remelem, nem csak azert irtad, hogy elhallgassak! :-)
>
>
>>abban viszont asszem egyet értünk, hogy amiből eredetileg elindultam,
>>vagyis az, hogy a csak jó lenne egy vmi féle motorfűtést csinálni, az
>
> Persze, hogyne. En is ezen torom a fejemet, csak en nem olaj oldalrol akarok
> elindulni, hanem most mar utana fogok nezni, nincs-e valami eleve kesz megoldas
> a motorblokkon vagy valahol a vizkoron, ahova az oda valo futopatron berakhato.
>
> Az olaj futeserol:
> Persze, hogy nincs semmi akadalya annak, hogy akar 100fokra is felfutsed.
> De gondold el: ez kb 3...5 liter olajat jelent (nalam 3,5 litert), ami ott
> lotyog alul egy pici tekno alaku helyen. Innen a ho nem terjed folfele igazan,
> csak valami rem lassu modon, reszben az olajter levegojen at, reszben femes
> vezetessel, az olajtekno szelen at. Az olajba alig er bele valami, csak az
> olajszivattyu szivocsove, ilyesmi. A forgattyustengely sonkai vagy hogy
> hivjak,biztosan nem, mert az nagy surlodasi veszteseget, az olaj felhabzasat
> okozna. (Errol korabban sokat dumaltunk itt a listan.)
>
> Tehat ennek egy elonye lenne: indulaskor nem kell megmozgatni a jol beallt
> olajat, rogton meleg olaj aramolhat szanaszet. Persze azonnal le fogja a
> nagytomegu femtest huteni. A keves olajnak nagy hokapacitasa sincs. Ezert en
> bevallom, nagyon sok ertelmet nem latom a dolognak.
> Meg egy forditva elsulo hatast is gondolok: a fogaskerek szivattyunak is vannak
> resei. Itt meg jo meleg lenne az oil, ezert joval folyekonyabb, tehat nagy lenne
> a resveszteseg. Nem ugy odafenn a motorban, ahol mar hideg az olaj, mire feler,
> ezert ezuttal valoban kevesebb olaj jutna el a legelejen a kenendo feluletekhez.
> Igy lenne mindaddig, amig mindenutt egyformara nem hul az olaj.
>
> A viz megmelegitese azert lenne sokkal hatekonyabb, mert bar abbol sincs sok a
> rencerben, de az kepes aramolgatni korbe-korbe, felmelegiti az egesz kubaszov
> femtestet is. Az elso inditaskor a lenn levo olaj hideg is lehet ekkor meg.
> Emiatt a fenti res-okoskodas is megfordul: a szivattyuban lesz kisebb a
> resveszteseg, tehat az elejen a foltolulo olajbol az uzeminel tobbet kaphat a
> motor. Mert ugye fonn az olaj is felveszi a meleget, kevesbe viszkozus, mint
> lenn. Persze amikor mar korbeer itt is, akkor megint eloall a normal uzemi
> allapot.
>
>
>>nem károsodik még. lehetne talán 100 fokos is... tényleg forráspont
>>hol van ezeknél az olajoknál?
>
> Azt nem tudom, de valoszinu messze 200 fok felett. Ha majd forrasztok, megnezem,
> mi van, ha a pakara csoppentek egy picit. :-) Nalam mindig van furasok miatt
> injekcios fecskendoben motorolaj is.
>
> hjozsi
>
More information about the Elektro
mailing list