allofutes
jhidvegi
jhidvegi at freestart.hu
Fri Nov 21 19:34:33 CET 2003
> nem idézek be mindent, jó?
> az olaj+szivattyú meg ilyenek tekintetében meg vagyok győzve, köszönet
> érte.
Remelem, nem csak azert irtad, hogy elhallgassak! :-)
> abban viszont asszem egyet értünk, hogy amiből eredetileg elindultam,
> vagyis az, hogy a csak jó lenne egy vmi féle motorfűtést csinálni, az
Persze, hogyne. En is ezen torom a fejemet, csak en nem olaj oldalrol akarok
elindulni, hanem most mar utana fogok nezni, nincs-e valami eleve kesz megoldas
a motorblokkon vagy valahol a vizkoron, ahova az oda valo futopatron berakhato.
Az olaj futeserol:
Persze, hogy nincs semmi akadalya annak, hogy akar 100fokra is felfutsed.
De gondold el: ez kb 3...5 liter olajat jelent (nalam 3,5 litert), ami ott
lotyog alul egy pici tekno alaku helyen. Innen a ho nem terjed folfele igazan,
csak valami rem lassu modon, reszben az olajter levegojen at, reszben femes
vezetessel, az olajtekno szelen at. Az olajba alig er bele valami, csak az
olajszivattyu szivocsove, ilyesmi. A forgattyustengely sonkai vagy hogy
hivjak,biztosan nem, mert az nagy surlodasi veszteseget, az olaj felhabzasat
okozna. (Errol korabban sokat dumaltunk itt a listan.)
Tehat ennek egy elonye lenne: indulaskor nem kell megmozgatni a jol beallt
olajat, rogton meleg olaj aramolhat szanaszet. Persze azonnal le fogja a
nagytomegu femtest huteni. A keves olajnak nagy hokapacitasa sincs. Ezert en
bevallom, nagyon sok ertelmet nem latom a dolognak.
Meg egy forditva elsulo hatast is gondolok: a fogaskerek szivattyunak is vannak
resei. Itt meg jo meleg lenne az oil, ezert joval folyekonyabb, tehat nagy lenne
a resveszteseg. Nem ugy odafenn a motorban, ahol mar hideg az olaj, mire feler,
ezert ezuttal valoban kevesebb olaj jutna el a legelejen a kenendo feluletekhez.
Igy lenne mindaddig, amig mindenutt egyformara nem hul az olaj.
A viz megmelegitese azert lenne sokkal hatekonyabb, mert bar abbol sincs sok a
rencerben, de az kepes aramolgatni korbe-korbe, felmelegiti az egesz kubaszov
femtestet is. Az elso inditaskor a lenn levo olaj hideg is lehet ekkor meg.
Emiatt a fenti res-okoskodas is megfordul: a szivattyuban lesz kisebb a
resveszteseg, tehat az elejen a foltolulo olajbol az uzeminel tobbet kaphat a
motor. Mert ugye fonn az olaj is felveszi a meleget, kevesbe viszkozus, mint
lenn. Persze amikor mar korbeer itt is, akkor megint eloall a normal uzemi
allapot.
> nem károsodik még. lehetne talán 100 fokos is... tényleg forráspont
> hol van ezeknél az olajoknál?
Azt nem tudom, de valoszinu messze 200 fok felett. Ha majd forrasztok, megnezem,
mi van, ha a pakara csoppentek egy picit. :-) Nalam mindig van furasok miatt
injekcios fecskendoben motorolaj is.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list