allofutes

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
Thu Nov 20 01:03:48 CET 2003


> Oke, de 50A is 600W az sem keves. Foleg nem fel-egy oraig.
Hat igen. De ha mar aksirol akarod az utasteret kisse felfuteni, oda bizony kell
a teljesitmeny. Probakent javaslom a kovetkezot: beteszel egy 1500W-os
hajszaritot hosszabbitoval felorara, es megnezed, milyen meleg lett az
utasterben. Meg fogsz lepodni, mennyire semmit nem szamit. Elobb ilyesmi merest
csinalj, mielott sok-sok melot beleolsz az aksis futesbe.

> Nalam motorrol megy szijjal.
> De nem is ez a gond, hanem megforditani szvsz nem lehet a rendszert csak
> ugy.
> A kompresszor elkepzelheto, hogy csak egyik iranyba tud nyomni stb.
Persze, minden klimaban igy van, csak vannak szelepek, amikkel megforditjak a
dolgot valahogy. (Meg nem kovettem vegig, hogyan.)

> Megaztan a klimavisszahuto a vizhuto mellett van. Lehet, hogy meg a
> fagyallot is belefagyasztana a vizhutobe. De hogy rafagyna a viz seperc
> alatt az tuti.
> Lasd a kulteri klimak, amit futesre hasznalnak.
En eppen arra hasznalom, es tenyleg tud rendesen deresedni, ha hidegebb van, de
olyan automatikaja van, hogy eszreveszi, amikor mar nem tud a venti levegot
huzni at rajta, tulhul, es beinditja a leolvaszto procedurat. Azutan folytatja a
futest.

> Meg a ventillatort. Kezd innentol bonyolult lenni. :)
Hat igen. Ezekszerint nincs modod arra, hogy kivigyel egy hosszabbitot, vagyis
az utcan all a gep. :( Mert valamelyik reklamujsagban egesz jopofa legmelegitot
lattam. Kis vacak, valami 2kW-os, es nyilvan ventillatorral fujja a levegot,
mint egy hajszarito. (Meg valami nagyobbat is, talan 10kW-osat, de az mar valami
masfajta energiahordozot, talan gazt hasznal.)

Ezt a 2kW-osat lehet, hogy megkockaztatom. A motornak nem kell feltetlenul
melegnek lennie, mert ezek a mai motorok tokhidegen is poccre indulnak. Persze
ha a motort is fel lehetne melegiteni, annak ket elonye lenne: rogton jonne a
meleg elolrol is, masreszt biztosan olcsobb a teli uzem, ha nem benyaval kell
folmelegiteni a mocit.

hjozsi



More information about the Elektro mailing list