allofutes
Füzesi Arnold
arno at freemail.hu
Wed Nov 19 20:00:27 CET 2003
----- Original Message -----
From: "jhidvegi" <jhidvegi at freestart.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Wednesday, November 19, 2003 5:12 PM
Subject: Re: allofutes
> > Ulesfutes ugyan meg nincs kesz, de rajtavagyok erosen... :))
> Nagyon fazosnak latszol! :-)
Kenyelmes tipus vagyok. :)
Igazabol nincs bajom a hideggel, de csak akkor ha en valasztom.
Volt mar hogy -6 fokban egesz nap autot szereltem.
Nagyapam felorankent jarkalt ki megnezni, hogy "elek-e" meg. :))
Nekem meg semmi bajom nem volt, elvoltam magamban, szerelgettem. Kezem
fazott kicsit, de
nem volt veszes. Me'g piros volt. :)
Viszont ha reggel almosan be kell ulni a hideg autoba, a vilagbol ki tudnek
szaladni inkabb. :)
> > Ezzel kapcsolatban kerdes:
> > Egy mondjuk 55Ah-s akkubol mekkora aramnal lehet kivenni a legnagyobb
> > teljesitmenyt legrovidebb ido alatt?
> :-) Amikor inditozol, tobbszaz A, par masodperc. :-) Kulonben minel
bikabban
> terheled, annal kevesebbet vehetsz ki. Mondjuk egy 55Ao-sbol 1 ora alatt
meg
> ujkoraban se jon ki 55A, de egy 20-as biztosan. Kozel fel oraig talan az
50
> kozeli is kijon, nem tom, nem probaltam ennyire. De elvileg ugye ez csak
fel
> kapac kihasznalas lenne. Ha lekapcsol vmi automatika mondjuk 11V-nal,
akkor meg
> messze nem lesz kisutve az aksi. Ha ugyis csinalsz valami erzekelest,
testhez
> allo lenne egy du/dt erzekeles. Ha ugyanis vmelyik cella szeretne
> atpolarizalodni, elotte veglemerulni, az egy viszonylag gyors fesz-esessel
jar,
Szoval a melykisules az olomakkuknal azert nem javallott, mert
atpolarizalodik a cella?
Nem egyeb okokbol?
Ha megcsinalom a du/dt erzekelest, akkor suthetem akar mondjuk 8-9V-ra is?
> amit jol lehet erzekelni. Ekkor mar feltetlenul le kell loni a terhet. Ha
ilyen
> (is) van, akkor akarmekkora arammal hajthatod, akar 100A-rel is.
100A - fel oraig az mar melegit rendesen... :))
1.2KW....
> Nem kell annyira adni az eleganciara. A legtobb autoban eleg nagy arammal
> ranyomjak azt a bizonyos 13,8V korul feszkot az aksira. Na most, ha van
ott egy
> feltoltott aksi (az auto sajatja), es emelle ranyomod a lemerult aksit,
semmi
> gaz nem lesz. A feltoltottbol nem fog atmenni a toltes a lemerultbe (nem
lesznek
> kiegyenlito aramok), ugyanis egy feltoltott aksi csak 12,5V kornyeken tud
leadni
> aramot, a lemerult meg kb 13,5V-on vesz fel igazan. (Ha kicsi arammal
toltenek
> egy ilyet, mondjuk 5A-rel az 55Ao-sat, akkor hamar 13,5-on lesz a fesz, es
eleg
> sokaig ott marad, es mire tovabbmegy, mar eleg jol toltott az aksi. Ha
bika a
> tolto, akkor egybol ra fog menni a 13,8V, ekkor nagyobb lesz a toltoaram,
es
> kesz. A masik aksi eszre se fogja venni.
Aha, logikus...
> Esetleg utana kell nezni, hogy ha mindket aksi le van merulve, es
egyszerre
> toltod, nem terhelodik-e tul az auto toltoje (generatora), van-e benne
> aramkorlat stb. De lehet, hogy ez csak akkor lenne gaz (aramkorlatmentes
esetben
> is), ha valami allat (240Ao-s) aksit tennel be pluszban.
Elegge izom generatora van. (tele van elektronikaval az auto)
Akkor csak egy rendes rele kell, amelyik levalasztja a potakkut, ha le kell.
FET-ben nem bizok. :))
Meg kitalalni, hova tegyem a cuccot, hogy aramoljon a viz rendesen vizpumpa
nelkul is, ne csak a csoben melegitsem fel forrasig a vizet....
Vizpumpa a kiskorben van, ugye?
Arnold
More information about the Elektro
mailing list