allofutes

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
Wed Nov 19 17:12:58 CET 2003


> Ulesfutes ugyan meg nincs kesz, de rajtavagyok erosen... :))
Nagyon fazosnak latszol! :-)

> Ezzel kapcsolatban kerdes:
> Egy mondjuk 55Ah-s akkubol mekkora aramnal lehet kivenni a legnagyobb
> teljesitmenyt legrovidebb ido alatt?
:-) Amikor inditozol, tobbszaz A, par masodperc. :-) Kulonben minel bikabban
terheled, annal kevesebbet vehetsz ki. Mondjuk egy 55Ao-sbol 1 ora alatt meg
ujkoraban se jon ki 55A, de egy 20-as biztosan. Kozel fel oraig talan az 50
kozeli is kijon, nem tom, nem probaltam ennyire. De elvileg ugye ez csak fel
kapac kihasznalas lenne. Ha lekapcsol vmi automatika mondjuk 11V-nal, akkor meg
messze nem lesz kisutve az aksi. Ha ugyis csinalsz valami erzekelest, testhez
allo lenne egy du/dt erzekeles. Ha ugyanis vmelyik cella szeretne
atpolarizalodni, elotte veglemerulni, az egy viszonylag gyors fesz-esessel jar,
amit jol lehet erzekelni. Ekkor mar feltetlenul le kell loni a terhet. Ha ilyen
(is) van, akkor akarmekkora arammal hajthatod, akar 100A-rel is.

> Tovabba hogyan lenne erdemes megoldani a toltest.
> Az oke, hogy x volt alatt abbahagyom a kisuteset az akkunak, ne menjen
> tonkre.
> De a toltes ennyire nem egyszeru. Gondolom nem tul elegans, egy rendesen
> kisutott akkut felpakolni parhuzamosan a masik melle amint beindult az auto.
Nem kell annyira adni az eleganciara. A legtobb autoban eleg nagy arammal
ranyomjak azt a bizonyos 13,8V korul feszkot az aksira. Na most, ha van ott egy
feltoltott aksi (az auto sajatja), es emelle ranyomod a lemerult aksit, semmi
gaz nem lesz. A feltoltottbol nem fog atmenni a toltes a lemerultbe (nem lesznek
kiegyenlito aramok), ugyanis egy feltoltott aksi csak 12,5V kornyeken tud leadni
aramot, a lemerult meg kb 13,5V-on vesz fel igazan. (Ha kicsi arammal toltenek
egy ilyet, mondjuk 5A-rel az 55Ao-sat, akkor hamar 13,5-on lesz a fesz, es eleg
sokaig ott marad, es mire tovabbmegy, mar eleg jol toltott az aksi. Ha bika a
tolto, akkor egybol ra fog menni a 13,8V, ekkor nagyobb lesz a toltoaram, es
kesz. A masik aksi eszre se fogja venni.
Esetleg utana kell nezni, hogy ha mindket aksi le van merulve, es egyszerre
toltod, nem terhelodik-e tul az auto toltoje (generatora), van-e benne
aramkorlat stb. De lehet, hogy ez csak akkor lenne gaz (aramkorlatmentes esetben
is), ha valami allat (240Ao-s) aksit tennel be pluszban.

hjozsi



More information about the Elektro mailing list