OT gumi + meres
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Sat Nov 15 08:46:05 CET 2003
Szia L. Pasztor,
Friday, November 14, 2003, 10:21:24 AM, you wrote:
LP> Varjaaal !!! Nem arra gondoltam, nem egyszeru vizes uton, hanem olyan uton,
LP> ami mar nem autopalya, hanem a mezitlabas 5-os ut (a 4-es sem kulonb), es
LP> IFA-k es roman, szerb, torok kamionok altal benyomott valyuban sokhelyen
LP> 8-10 cm melyen all a viz. Aquaplaning csak itt tortenhet. Normal vizes
LP> uton a fenti gumikkal gond nelkul megy a 160 is, habar jobb a bekesseg,
LP> ekkor 140 fole mar nem szoktam menni.
jaja, én is vályuról duma! az M3 bevezetõ(igaz, most megjavították)
ez a hely azért is jó, mert úgy szokott feltorlódni a sor, hogy a
lámpához egy felüljáróról leérkezve kell beállni. namost, jóember
nyomja a pályáról jövet(azt hiszi, hogy még mindig pálya), felmegy a
felüljáróra, majd a tetején hirtelen szembesül a lámpa elött
felsorakozott tömeggel. ilyenkor satú, becsapódás, stb. de a lényeg,
hogy a lámpa elött vályú, jó hosszan, áll benne a víz. igaz, nem
hiszem, hogy 8-10 centinyi lenne benne, de egy olyan 4-5re saccolom.
LP> Szoval barmilyen gumid van, szvsz 140 felett 10 cm mely vizre rafutva tuti a
LP> felsiklas. Csak kell hozza a 8-10 centis viz.
lehet, hogy a víz mélysége egy ideig meghatározza a felúszást? meg
nyilván a mintázat, autó tömege, stb.
LP> En egyszer Eindhoven mellett
LP> locsolt palyan szakszeru segitseggel, speci geppel kiprobaltam, ugyhogy,
LP> hidd el, de azert NE probald ki.
amikor még gyökér voltam, és azt hittem, hogy milyen jól tudok vezetni
attól, hogy milyen jó autó van a seggem alatt, akkor saját hülyeségem
miatt jó párszor megtapasztaltam, szerencsére kár nem történ, de azóta
tudom, hogy minek hol van a határa. azon szoktam gondolkodni, hogy
azoknak az ifjoncoknak, akik beszabadulnak egy jó autóba, valahogy
telepatikusan megüzennném azokat az érzéseket, amik egy egy ilyen
helyzetben, bennem már megszülettek, hogy akkor hátha kicsit
okosabban, vagy finomabban vezetnének...
LP> Brutalis, es aki eloszor probalja, annak
LP> nagyon ijeszto. Nem egyszeru konstatalni, hogy mar nem en vagyok az ur,
LP> hanem a fizika.
igen, valóban borzalmas érzés, és sokan ilyenkor(sem) tudják, hogy mit
kell csinálni. egyszer láttam egy ilyen balesetet, soha nem fogom
elfelejteni. felúszott, és a barom (gondolom megijedt) ráugrott a
fékre, meg rángatta a kormányt, ettõl az autó elkezdett szépen lassan
elfordulni a tengelye körüljobbra, egy pontnál az elsõ kerék kiért a
vályuból és innentõ kezdve felrepült a levegõbe és vagy 2szer
megpördülve a hossztengyelye mentén esett vissza a földre.
az eset pont az orrom elött történ, a lesett autót alig bírtam
kikerülni, úgyhogy gatyacsere és õszülés azonnal. (ismerõseim mondják,
hogy azóta olyan fura féloldalasan õsz a szemöldököm)
LP> tapasztaltam en is, de nekem csak alacsonyabb homersekleten tunt fel nagyobb
LP> kulonbseg, inkabb csak 0 fok alatt. De ez szubjektiv, merni nem mertem
LP> semmit. Erdekes lenne ellenorzott modon, megfelelo eszkozokkel egyszer
LP> megmerni.
nem tom, hogy van-e lehetõség ezt mérni, meg aztán az is biztos, hogy
gumija válogatja. (anyag összetételre gondolok)
--
Best regards,
pyxys1 mailto:pyxys1 at westel900.net
More information about the Elektro
mailing list