klima (Dimarson)

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
Wed Jun 18 09:50:15 CEST 2003


> > Filoztam rajta, de nem jottem ra, hogy miert art a kompresszornak a
> > ki-bekapcsolas. A dugattyus resznek? Azt nem ismerem elegge. A motornak
biztosan
...
> A kompresszornak le kell engednie, teljes nyomas ellen nem indithato a motor!
> (Eltori a tengelyt vagy leeg a motor)
Na igen, de nemeppen erre gondoltam. Ez ellen pl a klimak - lehet, hogy nem
mind - vedve vannak. Kifigyeltem, hogy ha leall a kompresszor, akkor a belteri
megy meg jodarabig, amig fol nem melegszik a visszatero agban a gaz, es csak
akkor kapcsol be ujra a kompresszor.
En azon gondoltam, hogy ha ez a feltetel rendben van, akkor miben art a
komresszor resznek az, ha nem folyamatosan jar, hanem ki-bekapcsolgatja egy
szabalyozo? Nekem ugy tunik, hogy mint minden mechanikus szerkezet, a jarasido
szamit neki. Esetleg el tudom kepzelni, hogy ha sokat all, akkor lecsurog az
olaj, es az elso loketek viszonylag szarazon tortennek. Vagy az olajfilm
kialakulasahoz bizonyos sebesseg kell, ezert minden indulas femes surlodast
jelent, es ezert art? Az autonal is van valami ilyen. Nem mindegy, hogy ugyanazt
az uzemidot rengeteg indulassal vagy nagyon hosszu utakon teszi meg. Asszem ez
lehet a lenyeg. A motornak elektromosan egyaltalan nem art, ha rengetegszer
inditjak.

A frekivaltos jaratasnal lehet, hogy keves lenne sokszor a fordulatszam ahhoz,
hogy a kenes rendben legyen? A motor vesztesegebol a rezveszteseg kb ugyanakkora
lenne (nyomatek vs. aram), a vasveszteseg lecsokkenne az alacsonyabb freki
miatt. Igy nezve a kapcsolgatas tenyleg gazdasagosabb a folyamatos, de neha
csokkentett jaratashoz kepest, megha a kulteri ventillatoranak a hasonlo
lelassitasat is beleveszem, talan akkor is. Mert az meg eleg kis teljesitmenyu.
Viszont zaj szempontjabol biztosan jo lenne.

hjozsi



More information about the Elektro mailing list