klima + ABS
Vajk Fekete
Vajk.Fekete at oracle.com
Mon Jun 2 20:31:57 CEST 2003
sziasztok,
http://www.howstuffworks.com/anti-lock-brake.htm
ugy erzekeli, hogy melyik kerek csuszott meg, hogy amelyik lassabban
forog/jobban lassul mint a tobbi, az a hunyo.
a negy kerek fordulatszamat fuggetlenul meri folyamatosan.
vajk
Hidvegi Jozsef wrote:
>Erzekelestol fugg. Bevallom, nem tudom, hogy erzekeli az abs, hogy megcsuszott a
>kerek. Legegyszerubb elkepzelesem: a kerek szoglassulas merteke tul van egy
>hataron. Aztan a fekero csokkenes kovetkezteben visszagyorsul... ezt lehet talan
>erzekelni. Annyira nem kene digitalisnak lennie.
>Legjobb az lenne, ha az ut auto alatti, kerek melletti elhaladasi sebesseget
>erzekelne valami optikailag. Ekkor hatarozottan be lehetne allitani
>elektronikusan egy szlippet. Ez marha jo lenne.
>
>
>
>>Elmeletben ez teljesen rendben van. :)
>>Gyakorlatban a kerek folott van egy kaszni (ami billeghet elore hatra is
>>
>>
>...
>
>
>>Egy porsche-rol volt valami cikk is ezugyben, hogy nagyon jol sikerult fekei
>>vannak.
>>Nyilvan nem az olajcsovekre, meg a fekbetetre gondoltak,hanem, hogy nagyon
>>ossze van hangolva kasznival.
>>Fekezeskor akkora lassulas van benne, hogy a csavokam az anyosulesen nem
>>birta megtartani magat biztonsagi ov nelkul.
>>
>>
>De tegyel erre a porschera tescoban kaphato gumikat, maris szart er az egesz!
>Nem ertem, hogy miert csak elvben van igazam? Vegig kis sebessegu lassulasokrol
>beszelek, remelem, ez atment. A porsche feke azert jo, mert a marhanagy
>lassulast nagy sebessegnel is meg tudja csinalni, nem akar az egyik kerek ugy
>blokkolni, hogy a masikon meg nincs kihasznalva a fekero maxra. Ez az
>osszehangolas persze szukseges. De onnantol, hogy minden kerek blokkol mondjuk,
>onnan mar nem szamit mas, csak a gumi es a talaj viszonya. Ennek evidensnek kene
>lennie!
>
>hjozsi
>
>
>---------------------------------------
>Legyszi ezentul az elektro at tesla.hu
>cimre kuldd a leveleket
>
>
More information about the Elektro
mailing list