klima + ABS

Vajk Fekete Vajk.Fekete at oracle.com
Mon Jun 2 20:31:57 CEST 2003


sziasztok,

http://www.howstuffworks.com/anti-lock-brake.htm

ugy erzekeli, hogy melyik kerek csuszott meg, hogy amelyik lassabban 
forog/jobban lassul mint a tobbi, az a hunyo.

a negy kerek fordulatszamat fuggetlenul meri folyamatosan.

vajk

Hidvegi Jozsef wrote:

>Erzekelestol fugg. Bevallom, nem tudom, hogy erzekeli az abs, hogy megcsuszott a
>kerek. Legegyszerubb elkepzelesem: a kerek szoglassulas merteke tul van egy
>hataron. Aztan a fekero csokkenes kovetkezteben visszagyorsul... ezt lehet talan
>erzekelni. Annyira nem kene digitalisnak lennie.
>Legjobb az lenne, ha az ut auto alatti, kerek melletti elhaladasi sebesseget
>erzekelne valami optikailag. Ekkor hatarozottan be lehetne allitani
>elektronikusan egy szlippet. Ez marha jo lenne.
>
>  
>
>>Elmeletben ez teljesen rendben van. :)
>>Gyakorlatban  a kerek folott van egy kaszni (ami billeghet elore hatra is
>>    
>>
>...
>  
>
>>Egy porsche-rol volt valami cikk is ezugyben, hogy nagyon jol sikerult fekei
>>vannak.
>>Nyilvan nem az olajcsovekre, meg a fekbetetre gondoltak,hanem, hogy nagyon
>>ossze van hangolva  kasznival.
>>Fekezeskor akkora lassulas van benne, hogy a csavokam az anyosulesen nem
>>birta megtartani magat biztonsagi ov nelkul.
>>    
>>
>De tegyel erre a porschera tescoban kaphato gumikat, maris szart er az egesz!
>Nem ertem, hogy miert csak elvben van igazam? Vegig kis sebessegu lassulasokrol
>beszelek, remelem, ez atment. A porsche feke azert jo, mert a marhanagy
>lassulast nagy sebessegnel is meg tudja csinalni, nem akar az egyik kerek ugy
>blokkolni, hogy a  masikon meg nincs kihasznalva a fekero maxra. Ez az
>osszehangolas persze szukseges. De onnantol, hogy minden kerek blokkol mondjuk,
>onnan mar nem szamit mas, csak a gumi es a talaj viszonya. Ennek evidensnek kene
>lennie!
>
>hjozsi
>
>
>---------------------------------------
>Legyszi ezentul az elektro at tesla.hu
>cimre kuldd a leveleket
>  
>



More information about the Elektro mailing list