klima + ABS
Fuzesi Arnold
arno at freemail.hu
Mon Jun 2 13:11:58 CEST 2003
Mondom, van ra egy la'da sorom.
Komolyan!
Erzed amikor porog a kereke a kocsinak hoban?
Csak amikor kicsit "megporren" gyorsitaskor?
Szerintem igen. Es nem azert, mert az auto nem megy, vagy csuszkal ide-oda.
A hangokbol, a kaszni nyuszogesebol, benyomaskobol, amit le se tudnek most
irni.
Ugyan ez van a fekkel.
Ugyan ez van a kanyarvetellel.
Erzed mikor van csuszashataron a gumi, es nem azert, mert futyul.
Azert, mert a kaszni elkezd maskepp rezonalni egyszeruen.
Nagyon nagyon fimoman tud az ember szabalyozni, ha eszen van!!!!!!!
Eszmeletlenul finoman, es gyorsan...
Jo kis ontanulo rendszer, ami csak egyre tokeletesebb lesz, ahogy gyakorol.
Raadasul kepes elozetes jelekbol kovetkeztetest levonni a bekovetkezo
helyzetrol.
Ilyet semmi nem tud...
Jo pelda erre a legutobbi ilyen elmenyem.
Elmentunk snowboard-ozni ausztriaba egy hetre. (Elotte 3 napot volt labamon
snowboard ket honappal)
Estem keltem elso napokban, hisztiztem, hogy ezt nem lehet megtanulni,
kozrohely targya voltam. (mint altalaban a kezdok :)
Utolso napokban mar felelmetesen jol ment. Elveztem, alig estem, tudtam
iranyitani, nagyon jo volt, nem kellett ra figyelni!!!, ment osztonbol. Ez
utobbi a lenyeg. Ha kocsi visszajelzeseibol olyan donteseket hozol
reflexbol, ami be sem jut allitom az agyadig. :)
Az ember fenekebol, kezebol egybol a labahoz jut. :)
Nagyon ugyes 'gep' az ember...
F1-ben a kiporgesgatlo inkabb az ezredmasodpercek miatt van, minstem mert
paraznak azon, hogy megcsusznak.
Ha dobol a pedal, akkor ha eszen vagy inkabb kicsit vissza kell venni a
fekerot, hogy a csuszashataron maradjon a kerek.
A noknek ilyenkor tovig kell nyomni, mert az is egy eleg jo megoldas. :)
Mitobb a dobolas mertekebol(hangjabol) is lehet kovetkeztetni arra, hogy
mennyire kell visszavenni a fekerot.
Ha hoszabbakat, es hangosabbakat doban, akkor tobb kereket szabalyoz, mig ha
kicsiket, es surubben, akkor valszeg csak egyet... Ezt nem tudom
alatamasztani ervekkel, csak benyomas.
Raadasul volt mar olyan is, hogy baromkodtam, es be akartam egy kanyarba
csusztatni a kocsit, de elfelejtettem az ABS-t.
Frankon iven fordult a kocsi, gyonyoru volt, de az ABS miatt kb. ketszer
akkora iven, es nem csuszott be szepen, ahogy elkepzeltem. (Erre egyebkent
erdemes nagyon figyelni. ABS-el kanyarodva ala kell rendesen szedni a
kormanyt, mert megno rendesen a kanyariv. Es amig fog az ABS addig joval
tobbet kell kanyarodni az autonak)
Majdnem leszakitottam a jobb kereket az ut szelevel. Szerencsere fel birtam
engedni a feket, nem panikoltam annyira be, es ala tudtam annyira szedni a
kormanyt, hogy sodrodjon parhuzamosan az ut szelevel a kocsi, nem erintve a
padkat.
(Raadasul kifele lejtett az ut....)
Ilyen helyzet sotetben, vizes uton barmikor barkivel adodhat.
Egyszer csak ott a kanyar...
Te meg azt hiszed be tudod venni elegansan kisebb fekezessel, kis
csuszassal.
Erre az ABS elkezd belemegyarazni, es nem ugy mukodik a dolog, ahogy
hirtelen elkepzelted.
De ez csak egy ellenpelda.
Remek dolog az ABS, mert az ember nincs esznel, mikor veszhelyzet van.
Meg vannak sutabbak is az utakon.
De van legalabb annyi hatranya is, mint elonye egy dinamikusan vezetni
szereto ember szamara.
Ezert lenne jo egy gomb...
Arnold
----- Original Message -----
From: Várszegi Péter <pjotr007 at axelero.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Monday, June 02, 2003 9:19 AM
Subject: Re: klima + ABS
Ne magyaráztzatok már meg, hogy jobban meg tudtok allni egy abs nelkuli
kocsival.......
Bar nem ismerlek, lehet, hogy kepes vagy arra, hogy nezed a kereket, es ha
latod, hogy megcsuszik elveszed a feket....
Mindezt persze masodpercenkent 25 szor.....
Az absnel, ha hirtelen meg akarsz allni, igenis bele kell lepni a fekbe, es
nyomni mint a veszedelem, nem kell arra figyelni, hogy csuszik-e vagy nem!
Eleg arra figyelni, hogy kormanyozz!
Bar lehet, hogy vannak itt rally vilagbajnokok kozottunk.
Meg a forma 1-ben is van kiporgesgatlo, pedig ott tudnak vezetni a gyerekek!
Ha megszunik a tapadas -elkezd csuszni as kerek- akkor bizony lasabban all
meg a z auto.
Kapj elo egy fizikakonyvet.
Kezdo abs-es attol szokott megijedni, hogy rugdal a pedal.
Egy atlag sofor, meg ha levezetett 200.000 kilometert is, nem biztos, hogy
tudja hogyan kell viselkedni egy hirtelen es ijeszto veszhejzetben.
Peter
----- Original Message -----
From: "Fuzesi Arnold" <arno at freemail.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Monday, June 02, 2003 12:19 AM
Subject: Re: klima + ABS
Váááááááááááááááá!!!!!!!!!!!! :-))))))))))))
Ez a telitalppal nyomom a feket dolog.....
A legrosszabb...
Marmint noknek ezt kell csinalni, de aki kicsit is tud vezetni, annak nem.
Hanyszomondjam mar el, hogy az ABS mikor elkezd mukodni csokken a fekhatas.
Komolyan mindjart kimegyek pizsamaban es lemerem, mert mar nagyon izgat a
dolog. Ha elkezd dobolni, akkor kicst vissza kell venni a fekerobol, es ugy
lesz
oke a dolog.
Persze ha eppen van ra ido, es nem azzal vagyunk elfoglalva, hogy a gatyat
toljuk tele, mert eppen
aludtunk es hirtelen alombol felriadva kell fekezni. :)
Van az ABS-nek valami biztositekja a biztitablan?
Hogy a legegyszerubb kiiktatni, lemerem alkalomadtan.
Ha lehuzom az egyik szenzort, akkor nem szol bele, igaz?
Arnold
----- Original Message -----
From: Várszegi Péter <pjotr007 at axelero.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Sunday, June 01, 2003 1:07 PM
Subject: Re: klima + ABS
Most már én is beleszólok:
Az ABS nem csodaszer, átlagos körülmények között normál utón használható,
mivel az autók ilyen körülmények között mennek 80%-ban.
Akárki akármit mond, ha nincsnek extrém útviszonyok, akkor az ABS sokkal
hatásosabb mint ha magad taposod a féket.
De meg kell tanulni vezetni, meg kell szokni, hogy ha meg kell állni, akkor
bizony telitalppal bele kell lépni fékkel, amig meg nem áll az autó.
Könnyű összetörnie a kocsit egy olyan vezetőnek, akk nincs hozzászokva és
leveszi a lábát.
Természetessen rossz is lehet, engem például idegesít, hogy a terepjáróban
nem lehet kikapcsolni, és nincs manuálissan is kapcsolható diffizár.
Klima: amíg nem volt automata klimás autóm (manuális sem...) addig nem
tudtam milyen jó dolog!
A következőben már alapfelszerelés lesz az abs-sel együtt.
Valaki irja, hogy klimát akar beszerltetni egy Vectrába. Vigyázz a bontott
külföldről behozott klimával.
Csak akkor szabad megvenni, ha válalják hogy be is szerelik, különben lehet,
hogy nem fog paszolni, vogy hiányzik valami.
De szerintem ne borítsd szét a kocsit, hanem add el, menj ki és hozz egy
olyat amiben van gyári, szerintem olcsobban megúszod, és jobb is lesz.
Péter
---------------------------------------
Legyszi ezentul az elektro at tesla.hu
cimre kuldd a leveleket
---------------------------------------
Legyszi ezentul az elektro at tesla.hu
cimre kuldd a leveleket
---------------------------------------
Legyszi ezentul az elektro at tesla.hu
cimre kuldd a leveleket
More information about the Elektro
mailing list