ABS
Hidvegi Jozsef
jhidvegi at alarmix.net
Sun Jun 1 17:40:34 CEST 2003
"Trebitsch" <trebi at algoritmic.hu>
> Mas a tervezesi filozofiaja a terepjaroknak (es a teherautoknak) mint a
> szemelykocsiknak.
> Szemelykocsinal, amiota Barenyi Bela a Mercedesnel foltalalta a gyurodo
> zonat, azota a szemelyautokat ugy csinaljak, hogy legyen egy merev, leheto
> legkevesebbet deformalodo utascella, es ezt vegye korbe egy gyurodo zona,
> ami utkozeskor folveszi az energiat, es nem egy pillanat alatt all meg az
> auto.
Tokeletesen egyetertunk!
> Namost ezt alvazas autonal nem egyszeru megcsinalni, sot nem is nagyon
> lehet. Terepjaronal, teherautonal viszont (eltero okbol, de ) mindenkepp
> szukseges az alvaz. Ezen kivul ha ugy 2-3 tonnanal nagyobb az onsuly, akkor
> olyan bazinagy gyurodesi zona kene, ami egyszeruen nem fer el.
> Kemenyseg, puhasag: ha van egy vegtelenul kemeny autod, ami ugyanakkor
> konnyu mint pihe, akkor az majd elozes kozben lepattan lyol a szembejovo
> Kamazrol, es 4000 G gyorsulas eri a bennuloket. Igaz, kozben nem fog serulni
> a kasztni... :)
> Persze a Kamaze se. Csak ott megmarad a sofor.
Igy van! Ilyet - mas szavakkal - en is irtam.
Szoval megintcsak egyetertunk.
Ha explicite nem is, de iplicite benne van a szovegedben, hogy gyurodesileg nem
a tomegaranyok a dontoek.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list