ABS

Trebitsch trebi at algoritmic.hu
Sun Jun 1 17:12:35 CEST 2003


Mas a tervezesi filozofiaja a terepjaroknak (es a teherautoknak) mint a
szemelykocsiknak.
Szemelykocsinal, amiota Barenyi Bela a Mercedesnel foltalalta a gyurodo
zonat, azota a szemelyautokat ugy csinaljak, hogy legyen egy merev, leheto
legkevesebbet deformalodo utascella, es ezt vegye korbe egy gyurodo zona,
ami utkozeskor folveszi az energiat, es nem egy pillanat alatt all meg az
auto.
Namost ezt alvazas autonal nem egyszeru megcsinalni, sot nem is nagyon
lehet. Terepjaronal, teherautonal viszont (eltero okbol, de ) mindenkepp
szukseges az alvaz. Ezen kivul ha ugy 2-3 tonnanal nagyobb az onsuly, akkor
olyan bazinagy gyurodesi zona kene, ami egyszeruen nem fer el.
Kemenyseg, puhasag: ha van egy vegtelenul kemeny autod, ami ugyanakkor
konnyu mint pihe, akkor az majd elozes kozben lepattan lyol a szembejovo
Kamazrol, es 4000 G gyorsulas eri a bennuloket. Igaz, kozben nem fog serulni
a kasztni... :)
Persze a Kamaze se. Csak ott megmarad a sofor.

Trebitsch

----- Original Message ----- 
From: "Hidvegi Jozsef" <jhidvegi at alarmix.net>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Sunday, June 01, 2003 4:28 PM
Subject: Re: Re[2]: ABS


> > a cso tok mindegy a terepjaro elejen. ha nem lett volna neki is ugyanez
> > tortenik, csak pluszban letorik a lampaja, ilyesmi.
> > a suly szamit.
> Pont azert szamit, hogy meg csak a lampaja se seruljon meg.
> Latom, te is a suly szerepet ecseteled. Ha tovabb folyik ez a szal,
> konkretumokkal, szamitasokkal fogom igazolni, hogy nem a suly szamit a
serules
> mertekeben, hanem a kemenyseg, puhasag.



More information about the Elektro mailing list