ABS
Hidvegi Jozsef
jhidvegi at alarmix.net
Sun Jun 1 08:28:45 CEST 2003
> Szia Hidvegi,
Szia Pyxis1! :-)
> HJ> masik meg vizesen vagy jegen... attol meg mind azt fekezi, amit o kepes
lehet
> HJ> fizikailag?
> pont errõl szól a dolog. valaki írta, hogy a gumi radírozásnak mennyi
> a jelentõsége. meg kell nézni a féknyomot az abs-es autónál is van
> féknyom, csak szaggatot. minden kerékre egyedileg szablyajozza a
> fékerõt. meg lehet számolni a fékcsöveket az abs-en.
Kozben tobb emil jott a temaban, kerdes nelkul is tobb felvetesemre jott valasz.
> a fékerõszabályozó meg hátul, a bölcsõ alatt. tök rózsdás, meg minden,
> de nem hiszem, hogy ne lenne minden autóban. legfeljebb nem
> elektronikus.
Nem ilyen fekero szabalyozora gondoltam. Ilyen meg a zsiguliban is van! :-)
Az elektronikus menetstabilizatorra gondoltam (megint nem tudom a roviditest,
pedig valaki irta is), ami reszben kerekenkenti fekezessel, reszben talan - ha
van ilyen - a kerekre juto nyomatek megvaltoztatasaval avatkozik be. Tenyleg,
van ilyen? Tehat az utobbi? Nem a diffimure gondoltam, az nyilvan minden autoban
a kerekfordulatszamtol fuggetlenul egyformara osztja szet a motornyomatekot. En
olyanra gondoltam, hogy tud-e ez olyat, mint az abs, csak forditva? Tehat jeges
uton megyek, de csak feloldalon, es kanyarban, megse porog ki egyik kerek sem,
mert visszavesz a csuszos kerek nyomatekabol, de nem a fek segitsegevel. El se
tudom kepzelni, hogy ha ilyen van, akkor az hogy valosul meg.
> volt menetstabilizátor a F1-ben csak kitiltották, mert azok a jó
> emberek már nem is lassítottak a kanyarban, mentek mint az állat. :-))
> (de lehet, hogy rosszul tudom) szal az lett a sorsa, mint a turbónak,
> nagyon nagy menetteljesítményt kaptak.
A turbora emlexem. A kanyarba fekezes nelkul sose mehettek volna azert be!!
Mire gondoltal, 320-szal bevenni egy olyan kanyart, amit meg ok is csak 80-nal
tudnak most?
> HJ> nemtommi, de ha blokkol, tudatosan, azaz mar osztonbol is folyton engedek
a
> HJ> feken. Igaz, hogy kerekenkent nem tudok beavatkozni, pont ezert kerdezek
annyit.
> ott sem tucc beavatkozni, padlófék, aztán a többit intézi, neked
> "csak" kormányozni kell. meg utánna gatyát cserélni.
Na jo, nem en avatkozok be kozvetlenul, nem is ugy gondoltam.
> vigyorgnak. hú, mondom, valami katasztrófa lehet. látom szuzi gépház
> felgyûrve, fényszórok szilánkokban, folyik a víz, lökhárító a földön. kezdtem
sápadni...
> hátraértem, nézem, mi a répa, nem nekem jött, vagy mi? kezdtem érteni,
> hogy mit vigyorogtak. gyakorlatilag csak a port kente szét a
> lökhárítomón.
>
> tán a súlykülönbség teszi.
Nem az teszi, hanem az, hogy vannak kemenyebb es puhabb autok.
Ekkor mindig az a wartburgos jut eszembe, aki kijott egy olyan utkozocsoves
terepjaro ele (nem adta meg az elsobbseget), miutan a terepjaro sertetlen
maradt, a wartburg szarra ment a benne levo 2 ember meghalt. Hat ebben is kene
valami szabalyokat hozni szvsz. Regen gondoltam ra, hogy mi lenne, ha a zsiguli
elejet-hatuljat, meg a folytatasat, esetleg az egesz kasznit megcsinalnam
mondjuk 5-os kazanlemezbol? Jo nehez lenne, lomhabb lenne, de onnantol mi lenne,
ha utkozes van masokkal?
A terepjaro is szarra menne, ha egy katonai pancelossal talalkozna, nemde?
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list