Common rail injector vezérlés
safi
safi at mail.externet.hu
Thu Jul 17 21:57:46 CEST 2003
Sziasztok!
Biztosan van olyan a listán aki tudna segíteni a következőkben,,
1 darab, azaz egy darab common rail injectort kell vezérelnem gépkocsin
kívül ! Minden, a vezérléshez szükséges tárgyi feltétel adott, nekem egy
változtatható frekvenciájú és kitöltésű kapcsolójellel kell vezérelnem az
egy darab injectort.
Frekvencia 1Hz-80 Hz-ig, a kitöltés 0-100% között legyen állítható.
Eddig ez sima ügy, viszont elakadtam az injector nagyáramú vezérlésének
kialakításánál. Az injector bekapcsoláskor 30-40A áramot vesz fel pár száz
mikrosecundumig (esetenként tárolókondenzátorból 12V-nál jóval nagyobb
feszültséget is), majd az áramfelvétele visszacsökken kb a felére.Nincs
szükség "pilot befecskendezésre", valamint a további szakaszos
befecskendezésre sem(égésvezérlés), elegendő a megadott frekvenciával és
kitöltéssel az egyszeri "kinyitás", majd "bezárás".
Nagyáramú HEXFET-ekből beszereztem pár típust (50-100 V-osak, és
50-110A-esek), csak a vezérlésükkel vagyok gondban.
Kérdéseim:
-- Mekkora teljesítménnyel kell meghajtani a FET-ek Gate-jét ?
-- Hogyan akadályozzam meg a kikapcsoláskori induktív feszültségcsúcsok
"kártékony" hatását ?
-- Mi a szokásos eljárás a FET-ek túláramvédelmére ?
-- Valamint van-e valakinek kapcsolási rajza common rail vezérlőegység
kimeneti (az injectort meghajtó) fokozatáról ?
Minden segítséget köszönök:
safi (Sáfár Miklós)
More information about the Elektro
mailing list