Visszataplalas
Moczik Gabor
progzmaster at freemail.hu
Fri Dec 26 14:37:12 CET 2003
jhidvegi wrote:
> Mert a triak rangatja a halozatot. Van a pwm-es, szabalyozoval eloallitott
> [...]
> keveset. Hacsaknem istentelenul tul van meretezve az inverter.
Azaz, ha tul gyors a szabalyzokor akkor is lassu lesz erre, es csak
tulloveseket csinal, de nem szabalyozza ki a lokeseket. Ha lassitom a
szabalyzokort, ugy hogy ne probalja kiszabalyozni a tuskeket, csak az eff
ertekkel torodjon? Lesznek tuskek, de talan kisebb, mintha hibasan
beleavatkozna.
> Nemegeszen, inkabb kb egyenaramot csinal. Legalabbis ekkor fog jol mukodni a
> visszataplalas.
Akkor kis puffereles javitja a hatasfokot?
> vegen nem lehet eloallitani az eredeti halozatba belefolyo aramot, csak ha egy
> autotrafoval picit foltranszformalom a tirisztorhid kimenetet.
Na, akkor jol sejtem, de ha csak kis kivezerles mellett megy, akkor miert
nem kell? Akkor meg jobban fel kene transzformalni, nem?
> Kulonben a tirisztorhidat (ez is graetz) ugy kell bekotni, mint rendesen, de itt
> forditott polaritassal megy ra az egyenfesz, a tirisztorok meg a masik
> [...]
> Ha szinuszokat rajzolgatsz, ki fog jonni, hogy is van ez.
Koszonom az elmeletet, kicsit utanagondolok :-)
>>Hat, ezt eltalaltad, de szemleletesen mutatja a lenyeget. Mondjuk
>>kiserletezesre tokeletes, mivel motor meg szab.hato trafom van :-)
>
> Van tekercselt forgoreszu aszinkron motorod, ami 3 csuszogyuruvel van
> megtaplalva??!! Akkor kesz is vagy, lehet kiserletezni! :-) Felteve, hogy ennek
Csuszogyurus az nincs. Miert nem ezzel kezdted :-))
Mondjuk ilyeneket nem hiszem hogy 500W koruli teljesitmenyeken gyartanak :-)
> A halozati aram tehat akkora lesz, mint az iment, a wattos teljesitmeny pedig
> csak a tizede, azaz a teljesitmeny zome meddo.
Igy mar vilagos.
> Akkor go. Meg lehet oldani. Nem beszelve a kulonfele kapcsolouzemu
> megoldasokrol, amik lenyegesen bonyolultabbak.
Igazabol en jobban szeretem a FET-et mint kapcsoloeszkozt, mint a
tirisztort. Akkor "gyujtom" be es kapcsolom ki amikor akarom, de persze a
meghajtasra vigyazni kell.
>>Vegul is most ez nem lenyeg. De ha elektronikus terhelest csinalok, akkor
>>"elvileg" szimulalhatom az izzo karakterisztikajat is, de egyelore kar
>>bonyolitani...
>
> Valoban szimulalhatod, de ez nem egy konnyu dolog. Az izzo hidegellenallasa vagy
> 10-szer kisebb, mint a meleg, es a rakapcsolas pillanatatol szamitva baromi
> gyorsan melegszik. Meg az is szamit, hogy fesz max-ban vagy fesz nullaban
> sikerul-e bekapcsolni, mert 5ms alatt is mar jelentosen melegszik. Ezt
> modellezni... hat meg a szempontokat se tudnam hirtelen osszerakni. Raadasul
> (szerintem) nincs is jelentosege igazan.
Szerintem sincs, azert nem kevertem ezt bele. Eppen ezert nem is akarom
szimulalni. Nem beszelve arrol, hogy szerintem nem mindegy, hogy 1db 500W-os
izzo vagy 20db 25W-os a terheles. A hotehetetlenseg valszeg nem egyforma.
Ezt hagyjuk, sztem. Szoftverbol mindent lehet csak turelem es ido kerdese,
de ez tenyleg felesleges.
--
((( Móczik Gábor )))--((( hu <- DOT <- freemail <- AT <- progzmaster )))
((( Debian unstable )))-((( Kernel 2.4.20 )))-((( Celeron466 / 128Mb )))
((( --> Vigyázat! Ön súlyos közlekedési balesetet szenvedett. <-- )))
((( --> Kívánja, hogy a légzsák felfúvódjon? <-- )))
More information about the Elektro
mailing list